Kleine concentrator

23-10-2021 om 12:55 uur

Beste mensen, ik ben afgelopen dinsdag begonnen met extra zuurstof, 2 liter. Alles netjes thuisbezorgd door Westfalen maar daar zit n vreselijke grote en zware ‘kleine’ concentrator. is zo’n fles die zwemmers meenemen. (5,5 kilo). Is voor mij onmogelijk. Nu heb ik eens zitten kijken voor een kleine, lichte maar die zijn allemaal vreselijk duur???? Ik zie prijzen van 2000-3000 euro.. (Inogen) vb.
Moet dat zo duur? De rest krijg ik ‘gratis’ geloof ik. Niks anders in de markt die aan mijn behoefte kan voldoen? Ik ga immers zoooo graag naar buiten.

Login of registreer om te reageren
23-10-2021 om 14:02 uur

Ik zou In overleg gaan met de Westfalen. Ze ‘moeten’ ook een mobiele voorziening voor je regelen. Als zo’n fles voor jou niet werkt en als je ‘vaak genoeg’ erop uit gaat kun je via hun ook bv een Inogen krijgen.

Login of registreer om te reageren
24-10-2021 om 09:17 uur

Aan Westfalen de inogen aanvragen , dit moet je longarts goedkeuren of longverpleegkundige kan dit ook regelen.
Mond open doen hoor, de tijd dat copd mensen achter de geraniums zaten is allang voorbij, we moeten en willen erop uit kunnen, de inogen is ook zwaar maar wel handiger dan die flessen, sterkte 🍀

Login of registreer om te reageren
28-10-2021 om 13:48 uur

Je hebt het over een concentrator en een fles?
Toen ik aan de zuurstof moest kreeg ik een concentrator thuis, een log apparaat waar een verlengslang en neusbrilslang aan gekoppeld worden. Deze concentrator zet de omgevingslucht om in medicinale zuurstog.
De grote ( ik noem het mijn bom) fles zuurstof die er bij geleverd werd is als de stroom uitvalt.
Daarnaast had ik een Inogen om buiten te lopen, maar deze geeft alleen zuurstof af als je inademt, ofwel on demand, omdat dat niet goed ging voor mij bij inspanning kreeg ik 2 kleine zuustofflessen met een tas erbij om een fles mee te nemen. Deze flessen geven continu zuurstof, net als de grote concentrator.
Tevens kreeg ik een apparaat die aangesloten wordt op de concentrator, waarmee ik mijn kleinere zuurstofflessen kan vullen.
Mocht je inderdaad een concentrator hebben met continu zuurstof vergeet dan niet dat je daar een dagvergoeding voor elektriciteit voor krijgt, soms vergeten ze dit te zeggen, Westfalen betaald dit uit aan je.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Login of registreer om te reageren
28-10-2021 om 13:50 uur

@goudvisje,
weet jij toevallig of er ook een Inogen bestaat die continu zuurstof afgeeft of hebben ze alleen on demand zuurstog?

Login of registreer om te reageren
28-10-2021 om 21:19 uur
Reactie op HAJ59

@goudvisje,
weet jij toevallig of er ook een Inogen bestaat die continu zuurstof afgeeft of hebben ze alleen on demand zuurstog?

Mij is verteld, alleen on demand bij de inogen.

Login of registreer om te reageren
29-10-2021 om 08:38 uur

Inogen is idd alleen ‘in demand’. Als dat niet werkt voor je, bestaat ook nog de mogelijkheid van vloeibare zuurstof. Dan plaatsen ze een groot vat bij je thuis, waaraan je kleinere tankjes kunt vullen ( die zijn veelal lichter en handzamer dan de ‘duikersflessen’). Als het vat leeg is, komen ze dat weer bijvullen.
Er zijn wel mobiele concentratoren die ook continu zuurstof afgeven (maar dan vaak met beperkte flow van 2-3 liter/min) zoals de Eclipse, Simply Go of de Zen-O

Login of registreer om te reageren
31-10-2021 om 08:38 uur
Reactie op HAJ59

Je hebt het over een concentrator en een fles?
Toen ik aan de zuurstof moest kreeg ik een concentrator thuis, een log apparaat waar een verlengslang en neusbrilslang aan gekoppeld worden. Deze concentrator zet de omgevingslucht om in medicinale zuurstog.
De grote ( ik noem het mijn bom) fles zuurstof die er bij geleverd werd is als de stroom uitvalt.
Daarnaast had ik een Inogen om buiten te lopen, maar deze geeft alleen zuurstof af als je inademt, ofwel on demand, omdat dat niet goed ging voor mij bij inspanning kreeg ik 2 kleine zuustofflessen met een tas erbij om een fles mee te nemen. Deze flessen geven continu zuurstof, net als de grote concentrator.
Tevens kreeg ik een apparaat die aangesloten wordt op de concentrator, waarmee ik mijn kleinere zuurstofflessen kan vullen.
Mocht je inderdaad een concentrator hebben met continu zuurstof vergeet dan niet dat je daar een dagvergoeding voor elektriciteit voor krijgt, soms vergeten ze dit te zeggen, Westfalen betaald dit uit aan je.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mag ik jou vragen hoeveel uur die kleine zuurstofflessen meegaan en hoe zwaar ze ongeveer zijn? Alvast bedankt.

Login of registreer om te reageren
02-11-2021 om 21:11 uur
Reactie op goudvisje
Reactie op HAJ59
@goudvisje,
weet jij toevallig of er ook een Inogen bestaat die continu zuurstof afgeeft of hebben ze alleen on demand zuurstog?

Mij is verteld, alleen on demand bij de inogen.

Dan had ik het toch goed begrepen.
Dank je voor je antwoord.

Login of registreer om te reageren
02-11-2021 om 21:45 uur
Reactie op elenirodos
Reactie op HAJ59
Je hebt het over een concentrator en een fles?
Toen ik aan de zuurstof moest kreeg ik een concentrator thuis, een log apparaat waar een verlengslang en neusbrilslang aan gekoppeld worden. Deze concentrator zet de omgevingslucht om in medicinale zuurstog.
De grote ( ik noem het mijn bom) fles zuurstof die er bij geleverd werd is als de stroom uitvalt.
Daarnaast had ik een Inogen om buiten te lopen, maar deze geeft alleen zuurstof af als je inademt, ofwel on demand, omdat dat niet goed ging voor mij bij inspanning kreeg ik 2 kleine zuustofflessen met een tas erbij om een fles mee te nemen. Deze flessen geven continu zuurstof, net als de grote concentrator.
Tevens kreeg ik een apparaat die aangesloten wordt op de concentrator, waarmee ik mijn kleinere zuurstofflessen kan vullen.
Mocht je inderdaad een concentrator hebben met continu zuurstof vergeet dan niet dat je daar een dagvergoeding voor elektriciteit voor krijgt, soms vergeten ze dit te zeggen, Westfalen betaald dit uit aan je.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mag ik jou vragen hoeveel uur die kleine zuurstofflessen meegaan en hoe zwaar ze ongeveer zijn? Alvast bedankt.

Het systeem heet Homefill.
De kleine zuurstofflessen, cilinders noemt Westfalen ze, is uitsluitend te gebruiken in combinatie met het complete Homefill® systeem, zo staat het op hun website. Dat houdt dus in dat je de grote concentrator hebt en het half zo grootte apparaat om de flessen te vullen.
Mijn man heeft net een volle fles op de weegschaal gezet en hij weegt 3 kilo, Westfalen geeft aan 2,6 k.
Er zit een stevige tas bij die de fles helemaal omsluit, een ronde tas dus met een "handvat" en een schouderband die op twee manieren te gebruiken is.
Hoe lang een fles meegaat is afhankelijk van hoe hoog hij staat, hij is verstelbaar van 0,25 - 0.5 - 0.75 - 1. en vanaf 1 verhoog je hem telkens met 0.5.
Op stand 1 gaat hij 4 uur mee en op stand 2 gaat hij 2 uur mee.

Kijk zelf een rond op de website van Westfalen, misschien zie je daar iets wat veel handiger is voor je,dit is de link waar alle zuurstof apparatuur staat:
https://zuurstofinfo.nl/producten

Ik hoop dat mijn antwoord een beetje geholpen heeft.

Login of registreer om te reageren
03-11-2021 om 11:35 uur
Reactie op HAJ59
Reactie op elenirodos
Reactie op HAJ59
Je hebt het over een concentrator en een fles?
Toen ik aan de zuurstof moest kreeg ik een concentrator thuis, een log apparaat waar een verlengslang en neusbrilslang aan gekoppeld worden. Deze concentrator zet de omgevingslucht om in medicinale zuurstog.
De grote ( ik noem het mijn bom) fles zuurstof die er bij geleverd werd is als de stroom uitvalt.
Daarnaast had ik een Inogen om buiten te lopen, maar deze geeft alleen zuurstof af als je inademt, ofwel on demand, omdat dat niet goed ging voor mij bij inspanning kreeg ik 2 kleine zuustofflessen met een tas erbij om een fles mee te nemen. Deze flessen geven continu zuurstof, net als de grote concentrator.
Tevens kreeg ik een apparaat die aangesloten wordt op de concentrator, waarmee ik mijn kleinere zuurstofflessen kan vullen.
Mocht je inderdaad een concentrator hebben met continu zuurstof vergeet dan niet dat je daar een dagvergoeding voor elektriciteit voor krijgt, soms vergeten ze dit te zeggen, Westfalen betaald dit uit aan je.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mag ik jou vragen hoeveel uur die kleine zuurstofflessen meegaan en hoe zwaar ze ongeveer zijn? Alvast bedankt.

Het systeem heet Homefill.
De kleine zuurstofflessen, cilinders noemt Westfalen ze, is uitsluitend te gebruiken in combinatie met het complete Homefill® systeem, zo staat het op hun website. Dat houdt dus in dat je de grote concentrator hebt en het half zo grootte apparaat om de flessen te vullen.
Mijn man heeft net een volle fles op de weegschaal gezet en hij weegt 3 kilo, Westfalen geeft aan 2,6 k.
Er zit een stevige tas bij die de fles helemaal omsluit, een ronde tas dus met een "handvat" en een schouderband die op twee manieren te gebruiken is.
Hoe lang een fles meegaat is afhankelijk van hoe hoog hij staat, hij is verstelbaar van 0,25 - 0.5 - 0.75 - 1. en vanaf 1 verhoog je hem telkens met 0.5.
Op stand 1 gaat hij 4 uur mee en op stand 2 gaat hij 2 uur mee.

Kijk zelf een rond op de website van Westfalen, misschien zie je daar iets wat veel handiger is voor je,dit is de link waar alle zuurstof apparatuur staat:
https://zuurstofinfo.nl/producten

Ik hoop dat mijn antwoord een beetje geholpen heeft.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb niets aan westfalen want ik woon in Griekenland. Ik wil alleen kijken of ze dat ook hier hebben en of ik dat krijg van mijn ziekenfonds want hier krijg je alleen maar de vaste concentrator voor in huis. Al het andere moet je helaas zelf betalen.

Login of registreer om te reageren