Reactie op hedera struiken.

21-10-2021 om 16:23 uur

Hallo, In een groot plantsoen bij ons huis hebben ze allemaal hedera struiken geplant. Ze staan nu in bloei. Ik ben na het planten benauwd geworden en het gaat niet meer weg. Denkt u dat het te maken heeft met stuifmeel/pollen die daar vanaf komen en dat het mogelijk straks minder word? Of kan je ook benauwd worden van de hedera zelf. Er is niet in geknipt ofzo. Heeft u een advies voor hoe nu verder? Planten laten vervangen is helaas geen optie. Vriendelijke groet,

Login of registreer om te reageren
21-10-2021 om 17:23 uur

Ik kreeg ook hevige hoest buien na het snoeien van dat spul en ben er verder van af gebleven, mijn vrouw deed dat altijd maar nu heb ik toch maar een hovenier laten komen. die heeft gelukkig alles er uit gehaald en maakt nu een heel nieuw ontwerp. Want de voor en achter tuin onderhouden gaat mij niet meer lukken. En vooral hedera die groeit af en toe nog harder als onkruid en krijgen hele dikke stammen.
En je krijgt al hoestbuien door het stof op de bladeren, blijf er maar van weg.

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 09:32 uur

Beste Thelieke,

Sorry voor de late reactie. We hadden je vraag doorgezonden naar een longverpleegkundige, maar die zijn momenteel te druk om te kunnen antwoorden. Van Hedera is bekend dat het bij aanraking klachten kan geven. Je schrijft dat je benauwdheid niet meer weg gaat. In dat geval is het denken we verstandig om toch even de huisarts te raadplegen. Die kan onderzoeken wat de oorzaak is van de benauwdheid.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren