Zuurstof en autorijden

05-10-2021 om 07:54 uur

Mijn vraag is..mogen jullie in Nederland autorijden als je zuurstof gebruikt want hier zei mijn longarts dat het verboden is. En dat vind ik knap waardeloos want nu vooral met de covid zou ik tenminste af en toe een ritje kunnen maken zonder in contact te komen met andere mensen. En zowiezo zou ik me een beetje onafhankelijk voelen.

Login of registreer om te reageren
06-10-2021 om 06:57 uur

Nou , ik rij met mijn Inogen overal naartoe geen problemen er mee. Ik hang hem aan de hoofdsteun van de achterbank, op lange ritten achterraam een kiertje open of het luchtsysteem van de auto wat hoger zetten. De lucht in de auto wordt toch onder het rijden afgezogen, dit is bij de meeste auto's zo. Ben dit jaar nog naar Duitsland met vacantie geweest 600km voor mij verderop met de auto. Geen problemen gehad met de zuurstof voorziening.

Login of registreer om te reageren
07-10-2021 om 07:53 uur

Ik heb continu zuurstofflessen en rij ook overal heen. Zolang ik genoeg flessen meeneem en aan de andere kant een concentrator staat kom ik overal, vanuit Zuid-Limburg tot aan Ameland. Fles klemzetten tussen stoelen en rijden maar. Je moet toch na 2 uur pauzeren, kun je meteen lege fles vervangen.

Login of registreer om te reageren
10-10-2021 om 10:52 uur

Bedankt voor jullie reactie....Ga toch nog maar weer hier en daar informeren want ik vond het ook zo vreemd.

Login of registreer om te reageren
24-10-2021 om 08:42 uur
Reactie op Ria1955

Ik heb continu zuurstofflessen en rij ook overal heen. Zolang ik genoeg flessen meeneem en aan de andere kant een concentrator staat kom ik overal, vanuit Zuid-Limburg tot aan Ameland. Fles klemzetten tussen stoelen en rijden maar. Je moet toch na 2 uur pauzeren, kun je meteen lege fles vervangen.

Ria mag ik vragen wat voor flessen zuurstof jij hebt die twee uur meegaan want ik kan hier alleen maar zuurstofflessen huren van twee en vijf liter die op stand 1 zes en dertien uur meegaan. Maar zijn te zwaar voor mij om alleen op stap te gaan. Heb altijd hulp nodig.

Login of registreer om te reageren
24-10-2021 om 09:15 uur

Zou je niet aan een inogen kunnen komen om op pad te gaan?soms zie ik ze ook 2e hands wel eens voorbij komen, misschien dat iemand nog zo 1 thuis heeft, ik heb deze van Westfalen maar ik weet dat jij ze niet kunt krijgen omdat je in het buitenland woont, wie weet heeft iemand zelf er 1 aangeschaft, misschien kun je een oproep doen ergens bij jou in de buurt? Of iemand die het kan opsturen vanuit Nederland, zou zoveel fijner zijn voor je! Ik vind het heel rot dat je daar zo weinig aan hulpmiddelen kunt krijgen! Sterkte 😘

Login of registreer om te reageren
24-10-2021 om 09:31 uur
Reactie op goudvisje

Zou je niet aan een inogen kunnen komen om op pad te gaan?soms zie ik ze ook 2e hands wel eens voorbij komen, misschien dat iemand nog zo 1 thuis heeft, ik heb deze van Westfalen maar ik weet dat jij ze niet kunt krijgen omdat je in het buitenland woont, wie weet heeft iemand zelf er 1 aangeschaft, misschien kun je een oproep doen ergens bij jou in de buurt? Of iemand die het kan opsturen vanuit Nederland, zou zoveel fijner zijn voor je! Ik vind het heel rot dat je daar zo weinig aan hulpmiddelen kunt krijgen! Sterkte 😘

Bedankt Goudvisje. Ja dat is het enige nadeel dat ik hier op Rhodos woon. Je moet hier alles zelf betalen..wij krijgen alleen de vaste concentrator voor in huis. Ik kijk hier regelmatig naar tweedehands maar daar vragen ze ook nog 2000 euro voor of 1500 dus je snapt het wel. Ik hoop nog steeds op een wonder. Ik zit nu al meer dan twee jaar binnen en word er gek van. Mijn enige "uitjes "zijn naar dokters en onderzoeken en met begeleiding en soms een uurtje met de kinderen maar die werken ontzettend hard en hebben bijna geen tijd voor zichzelf. Kan nergens alleen naar toe.

Login of registreer om te reageren
24-10-2021 om 09:50 uur

Ik vind het zo erg voor je! Dat weet je, je zou juist veel op pad moeten kunnen, je hebt het nodig ook ! Ik zal hier in Nederland ook eens vragen of er iets mogelijk is 2e hands, wanneer ik iets tegen kom 2e hands doe ik je een pb, ik mag graag op internet surfen dus ga eens kijken wat ik zoal tegen kom, het verzenden zal dan wel wat kosten maar zoveel geld is absurd inderdaad! Ik ga m'n best doen voor je, kan alleen maar mee zoeken en zou je zoveel meer gunnen! Wens je sterkte en geef je een warme knuffel ! 😘

Login of registreer om te reageren
24-10-2021 om 10:19 uur
Reactie op goudvisje

Ik vind het zo erg voor je! Dat weet je, je zou juist veel op pad moeten kunnen, je hebt het nodig ook ! Ik zal hier in Nederland ook eens vragen of er iets mogelijk is 2e hands, wanneer ik iets tegen kom 2e hands doe ik je een pb, ik mag graag op internet surfen dus ga eens kijken wat ik zoal tegen kom, het verzenden zal dan wel wat kosten maar zoveel geld is absurd inderdaad! Ik ga m'n best doen voor je, kan alleen maar mee zoeken en zou je zoveel meer gunnen! Wens je sterkte en geef je een warme knuffel ! 😘

Dank je wel en voor de knuffel...doet me goed

Login of registreer om te reageren
24-10-2021 om 13:11 uur

Zou willen dat ik meer kon doen, ik gun het je van harte ♥️

Login of registreer om te reageren