Neuropathie en medicatie

01-10-2021 om 09:40 uur

Hallo allemaal,
Sinds 2 maanden gebruik ik noodgedwongen mijn foradil niet meer, reden daarvan is, dat de fabriek gestopt is met de maak ervan.
Foradil werkte bij mij top en nooit ergens last van.
Nu heb ik eerst een generieke formoterol voor geschreven gekregen, wat als bij werking gaf: kramp,spierpijn nekpijn tintelingen, misselijkheid. Dus gestaakt.
Nu heb ik 2 dgn Onbrez.
Even ter info, in dec. Jl heb ik een nekoperatie gehad en is mijn nek in zijn geheel vast gezet. Neuropathie voor en na mijn operatie van overgehouden.
Onbrez voelt goed voor de longen, maar ik voel de krampen en de spierpijnen weer.
Mijn vraag is hebben meerdere dit, én kan je daar wat aan doen, of trekt dit weer weg?
Lijkt mij niet dat als het goed werkt voor mijn longen ik de rest van mijn leven, door de krampen en pijnen niet verder mijn leven beperkt blijft in alles.
Wie herkent dit?
Vriendelijke groet Petra

Login of registreer om te reageren
01-10-2021 om 11:05 uur

Dag Petra,

Wat vervelend om te horen dat je deze klachten hebt. Ik heb denk ik niet het antwoord wat je wil horen, maar ik herken de neuropathie (voeten, handen, gezicht) én krampen (kuiten, armen) helaas al te goed. Ik heb nooit de link met medicatie gelegd, maar gebruik al vanaf kinds af aan astmamedicatie en inmiddels ook al 5 jaar oxis (formoterol)...
Ik lees dan ook graag mee naar andere ervaringen & hoop dat je snel een oplossing vindt voor je klachten!

Login of registreer om te reageren
02-10-2021 om 20:20 uur

Dank je! Ik hoop het zelf ook, alsmede herkenning hier hierin🤗

Login of registreer om te reageren
02-10-2021 om 21:05 uur

krampen hebben veel mensen met een longziekte door de medicatie. hier helpt vaak magnesium tabletten goed voor, kijk maar eens onder de zoekfunctie.

ook ik heb er last van, heb daardoor een tijdje bv niet kunnen breien bv... verkrampten mijn handen volledig. ook bij een lang stuk schrijven. bij mij helpt ook magnesium.

Login of registreer om te reageren
03-10-2021 om 07:21 uur

Laat ook even je bloed nakijken, een tekort aan kalium kan ook krampen geven. Dit is helaas bij mij het geval:(
Maar soms kan magnesium ook goed helpen:) laat je goed adviseren over de soort magnesium en welke het beste wordt opgenomen als dit nodig is.
Bij mij ging het na een paar weken over gelukkig en elke keer als ik nu spierkrampen heb is mijn kalium te laag zijn we achter gekomen.
Hopelijk trekt het bij jou ook weg:)

Login of registreer om te reageren