Hoesten en Astmatisch Bronchitis

17-09-2021 om 16:53 uur

Hallo

Ik heb een vraagje. Sinds twee en een half jaar ben ik nu aan het dokteren om mijn hoesten onder controle te krijgen. Ik heb al veel verschillende medicijnen gehad en gekregen van de diverse longartsen. Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?

Ik ben begonnen met hoesten na een verkoudheid. Deze ging niet weg waardoor je bij de huisarts terecht komt. De vrij verkrijgbare medicijnen hielpen toen helaas niet.
De longarts constateerde een Astma en kreeg medicatie mee die niet hielp. Onder andere Salbutamol. Deze arts was snel klaar met me. Maar ik niet met mezelf.
Van de volgende longarts kreeg ik Junik die in de loop der tijd alleen maar verhoogd werd tot Max 4x2 pufs. Bronchoscopie toonde ook chronische bronchitis aan. Twee weken in het ziekenhuis gelegen en met Foster 200/6 naar huis gestuurd.
Dit gaf geen verlichting. Het hoesten werd alleen maar erger.
Longarts nummer 3 begon weet van voor af aan.
Onderzoeken zoals CT scan, maagonderzoek, allergie onderzoek zijn allemaal negatief.
Bij longarts 4 begonnen met een opname van 2 weken weer in het ziekenhuis maar ook dit geeft geen oplossing.
Het enige wat wel helpt is Prednison. Na diverse stootkuren is het hoesten Max 4 weken weg en begin dan weer als een gek te hoesten. Een normaal gesprek kan ik niet voeren, s‘nachts slapen is slecht en de rest ook. Maar mijn hele leven prednison slikken gaat ook niet omdat ik daar eigenlijk nog te jong voor ben (53)
Is er iemand met gelijke ervaring die wel een oplossing heeft voor mij??

Dank je wel alvast. Jippelien

Login of registreer om te reageren
18-09-2021 om 14:50 uur

Hoi hoi

Weet je dat er in Nederland verschillende hoestpoliklinieken zijn?
Misschien heb je daar iets aan?
Heel veel sterkte

Jippie

Login of registreer om te reageren