Teveel Foster 100/6 schadelijk?

15-09-2021 om 19:40 uur

Ik heb Copd 3 en gebruik alleen Foster 100/6. Ik heb verschillende andere ‘bij pufjes’ geprobeerd maar krijg van wat tot nu toe geprobeerd is blaasontstekingen. Volgens de LA is 3x2 pufjes Foster wel maximum. Maar ik red het er niet mee en gebruik vaak 4x2. Weet iemand of dit schadelijk is of suggestie voor puf zonder blaasontsteking bijwerking?

Login of registreer om te reageren
15-09-2021 om 19:49 uur

of het schadelijk is daar kan ik geen uitspraak over doen, ik ken jou en je copd niet, daarbij ben ik geen arts. :-) Het lijkt me niet verstandig, de longarts geen immers niet voor niet max 3x2.
Ik zou opnieuw gaan overleggen met de longarts en de situatie uitleggen.

Login of registreer om te reageren
15-09-2021 om 19:51 uur

ow, en suggesties voor blaasontsteking? genoeg drinken (2 liter en soep/toetje telt niet als drinken), ook cranberrysap, iedere dag 1 glas, kanbij sommige mensen blaasontsteking voorkomen.

Login of registreer om te reageren
16-09-2021 om 07:09 uur

Beste Nips,
Blaasontsteking als bijwerking van Foster wordt niet genoemd op de website www.apotheek.nl. Ook ik zeg overleg opnieuw met de longarts. En misschien kun je, je voordeel doen met bovengenoemde tips die soms helpen om blaasontsteking te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
16-09-2021 om 13:07 uur

Van de Foster krijg ik geen blaasontsteking. Maar de longarts wil er dus een ander pufje bij proberen. Omdat 3x2 eigenlijk max is. Vooral voor sochtends bij opstaan snelwerkend. Helaas al verschillende geprobeerd en steeds weer last van m’n blaas. Ben bekend met alle blaasontsteking voorkomende middelen.

Login of registreer om te reageren
16-09-2021 om 15:23 uur

Luchtwegverwijders die tot de zgn anti cholinergica horen kunnen allemaal als bijwerking blaasproblemen geven. Misschien de moeite om te informeren naar een verwijder uit een andere groep.
Formoterol, de luchtwegverwijder in de Foster, hoort tot een andere groep. Maar er zijn er meer, zowel lang- als kortwerkend.

Teveel Beclometason/qvar, de ontstekingsremmer in foster, kan bij copd het risico op longontsteking verhogen.

Login of registreer om te reageren
27-09-2021 om 08:50 uur
Reactie op nips

Volgens de LA is 3x2 pufjes Foster wel maximum.

Dat heb ik toen ik met Foster 100/6 begon ook gehoord. Maar zo te lezen heb jij daar niet genoeg aan. Tijd voor overleg, zou ik zeggen. Niet zelf gaan verhogen.

Login of registreer om te reageren