Zuurstof wisselt nogal

13-09-2021 om 15:28 uur

Sinds een aantal dagen heb ik veel last van een wisselend zuurstof gehalte. Als ik me onrustig voel en meet is hij 86 en 5 minuten later is hij dan weer 95. Dit gaat zo'n beetje dag en nacht door. Neem nu extra pufjes maar dit helpt niet afdoende. Wat nu, hebben jullie tips????

Login of registreer om te reageren
14-09-2021 om 16:10 uur

Sowieso wat Nckiie zegt.
Daarbij: is er een reden dat je je saturatie meet? Zo ja, dan lijkt het me dat je dat een x aantal dagen moet doen om conclusies te trekken.
Saturatie zegt niets over hoe benauwd je (voor je gevoel) bent. Het kan zijn dat je het gevoel hebt dat bij een lage saturatie een pufje helpt. Dan lijkt puffen me verstandig. Maar dat hoeft niet per se zo te zijn.
De moeite waard om goed met hè arts of longverpleegkundige af te spreken of en bij welke saturatie je wel of niet extra puft.

Sterkte

Login of registreer om te reageren
15-09-2021 om 08:07 uur

Bedankt, ik begon met meten omdat ik bij inspanning opeens kortademig werd. Daarna werd ik s'nachts wakker met hoofdpijn. Bij mij een van de tekenen dat mijn saturatie laag is.

Login of registreer om te reageren
15-09-2021 om 09:09 uur

Weet niet of je dat al doet. Misschien helpt preventief puffen voor inspanning en slapen?

Login of registreer om te reageren
15-09-2021 om 18:49 uur

Dank je, deed dat al wel bij inspanning, zal het nu ook proberen voor het slapen

Login of registreer om te reageren
19-11-2021 om 11:37 uur

Dit komt mij bekend voor. Heb zelf in de zomervakantie 2x een dubbele longontsteking opgelopen met een tussentijd van 5 weken. Tot op heden nog niet hersteld werk 2x 4 uurtjes per week. Daarbij loop ik sinds 1,5 maand bij de fysio waarbij ook bij mij de zuurstofgehalte nog steeds zakt naar 85/90 bij op de loopband a 3/4 minuten, zitten staan oefening.

Heeft iemand tips om je zuurstofgehalte omhoog te krikken? Wil graag weer de oude zijn ben pas een jonge dame van 30 die deze klachten heeft. En het is geen COVID ben 6 keer negatief getest.

Login of registreer om te reageren