Pijn

31-08-2021 om 10:12 uur

Ik heb in de avond altijd pijn aan mijn ribben het is net of het allemaal op mijn longen drukt heb het dan ook erg benouwd moet dan gaan staan
Ik vraag mij af kan ik daar iets mee doen

Groetjes Nellie Raaijmakers

Login of registreer om te reageren
01-09-2021 om 07:29 uur

Beste Nellie,

Pijn aan de ribben kan allerlei oorzaken hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan veel hoesten, dit kan een spierpijn veroorzaken in dit gebied. Ik weet niet of dit een rol speelt, zolang de oorzaak niet onderzocht is blijft het gissen. Mocht je nog niet bij de arts geweest zijn dan raad ik aan dit eerst te doen. Ook je benauwdheid raad ik aan te bespreken bij de arts. Het is daarom nu lastig voor ons om te zeggen wat je aan de klachten zou kunnen doen. Je kunt de advieslijn gerust bellen, we kunnen samen kijken wat je al gedaan hebt en of wij nog tips voor je hebben die kunnen bijdragen aan minder klachten. Ons tel.nr. is : 0900-2272596.
Sterkte!

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
01-09-2021 om 13:24 uur
Reactie op awjraaijmakers

Ik heb in de avond altijd pijn aan mijn ribben het is net of het allemaal op mijn longen drukt heb het dan ook erg benouwd moet dan gaan staan
Ik vraag mij af kan ik daar iets mee doen

Groetjes Nellie Raaijmakers

Ik herken dit ook, zit in hetzelfde schuitje, bij mij drukt ook mijn maag vaak teveel tegen m'n longen, helemaal wanneer ik in elkaar zit, ik hang graag over een hoge leuning of id en probeer vaak te strekken.
Sterkte, Jolien 🍀

Login of registreer om te reageren
02-09-2021 om 08:30 uur

Is voor mij nu ook herkenbaar. Vooral aan het einde van de middag. Niet zo zeer pijnlijk, maar meer een drukkend gevoel. Kan ook haast niets eten, omdat ik gauw een vol gevoel krijg. Wordt ook gauw benauwder. Heel vervelend. 😕

Login of registreer om te reageren
02-09-2021 om 11:48 uur

Herkenbaar. Tijdens een luchtweginfectie in de acute fase lijkt het soms non-stop te zijn. Anders vaak een teken dat ik te moe ben. Moeheid bouwt zich op in de loop van de dag, dus dan ook in de loop van de dag vergelijkbare klachten.
Zo nodig pas ik verschillende sputumretentietechnieken toe. Verder veel rekken en strekken en mijn dagplanning afscalen aan wat wel haalbaar is.
Aan tafel zitten met een dik kussen om overheen te hangen is ook fijn. Ik denk dat dat vergelijkbaar is met de hoge leuning van goudvisje

Wat het Longfonds zegt: de oorzaak weten is wel handig om te weten welke handelingen kunnen helpen om er minder last van te ervaren.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
14-09-2021 om 06:35 uur
Reactie op goudvisje
Reactie op awjraaijmakers
Ik heb in de avond altijd pijn aan mijn ribben het is net of het allemaal op mijn longen drukt heb het dan ook erg benouwd moet dan gaan staan
Ik vraag mij af kan ik daar iets mee doen

Groetjes Nellie Raaijmakers

Ik herken dit ook, zit in hetzelfde schuitje, bij mij drukt ook mijn maag vaak teveel tegen m'n longen, helemaal wanneer ik in elkaar zit, ik hang graag over een hoge leuning of id en probeer vaak te strekken.
Sterkte, Jolien 🍀

Daarom eet ik ook tussen de middag warm, als ik 's avonds warm eet is de druk te groot als ik ga liggen en dan wordt alles dicht gedrukt en bijna geen lucht meer tijdens het ademen.

Login of registreer om te reageren