Longembolie

23-08-2021 om 12:18 uur

Hoi Ik ben Sandra
Ik voelde me al een tijdje niet zo goed,gauw moe,kortademig,hartkloppingen..maar dacht komt door t roken,was ook gegroeid..
Tot ik pijn kreeg in m'n ene zij,later weer aan de ander..pijn in de schouders...dacht toch maar is weer naar de fysio..maar moest eerst foto's laten maken
Uitslag,longontsteking..kuurtje gekregen,knaptte ook wel op,week daarop weer foto's maar was niets verbeterd..weer een kuur en naar de longarts
Moest ik bloed laten prikken en een week later terugkomen
Maar die avond zat ik bij de huisartsenpost,ontzettend veel pijn,wist niet waar ik t zoeken moest..
Daar werdt gezegd dat ik gekneusde ribben had..met pijnstillers weer naar huis
De andere dag toch de longarts maar gebeld,vondt t een raar verhaal..
Die zei kom maar naar de spoed om te kijken wat er nou loos is
Na allerlei onderzoeken kwam er uit dat ik longembolies op beide longen had en longinfarct
Heb 4 dagen in t ziekenhuis gelegen,extra zuurstof gehad en mocht gelukkig weer naar huis
Advies,rustig aan doen en luisteren naar je lichaam...dat was het..
Had een beetje t gevoel dat ik t zelf maar uit moest zoeken,hoe nu verder, wat mag wel en wat niet..
En toen las ik over het longforum en vraag me af of er meer mensen zijn die het ook hebben meegemaakt en wat hun ervaringen zijn..
Gr Sandra

Login of registreer om te reageren
23-08-2021 om 22:08 uur

Hallo Sandra,
Ik heb geen longembolie gehad, maar wel trombose van het onder het hart naar beneden
De nazorg bij trombose en longembolie is zeer slecht
Maar op Facebook is een besloten groep (Diagnosegroep trombose)
Wordt daar lid van en stel je vragen
Dan krijg je gegarandeerd veel antwoorden

Login of registreer om te reageren
02-09-2021 om 19:27 uur

Hej Sandra,

Wat vervelend om te lezen dat je zo van het kastje naar de muur bent gestuurd.
Voor mij (33jr) is het nu de 2e keer. Eerste keer in 2013 na mijn bevalling en nu afgelopen mei weer.

De longembolie zijn bij mij door bloedverdunners zelf weer opgelost. Dit heeft wel echt aantal weken geduurd waardoor ik in begin nog net naar wc kon lopen.

Nu ongeveer 3 mnd geleden en fysiek kan ik weer heel veel, maar voel nog steeds druk op longen. Hiervoor sta ik onder controle maar ze kunnen weinig vinden. Enkel puffer voor als het te erg wordt.

Dank Dominique voor je link, ga ik ook eens kijken

Login of registreer om te reageren