Medicijnen per infuus?

16-08-2021 om 13:36 uur

Mijn zoon van 12 heeft flinke astma met aangeboren longafwijkingen. Hij gebruikt nu al jarenlang hoge doseringen seretide, welke wij niet krijgen afgebouwd. (Hij gebruikt ook nog: Ventolin, rupatidinepillen (tegen de allergie), en vernevelt met nebusal. Nu sprak de longarts erover dat ze erover denkt om hem te gaan laten starten met een medicijn per infuus, in de hoop dat we de seretide kunnen gaan afbouwen. Ik heb al gezocht op Google, maar ik werd er niet echt wijs uit. Ik ben helaas vergeten te vragen hoe dat medicijn heet, hebben jullie een idee? En er misschien ook ervaring mee?

We willen als het kan wel de seretide afbouwen, hij heeft nu door die extreme doseringen een bijnierschorsinsufficiente gekregen en daardoor kunnen en mogen we niet zomaar stoppen ermee.

Login of registreer om te reageren
16-08-2021 om 14:32 uur

Ik denk een biological, volgens mij is reslizumab via het infuus. Sommige dien je subcutaan toe dus met een injectie in de buik, arm of been maar niet in de spier maar echt in je huid zoals Xolair, dupilumab en benralizumab. Door de werking hiervan worden bepaalde eiwitten die de ontsteking van de astma veroorzaken tegengegaan en hierdoor kan vaak prednison of in jullie geval seretide worden afgebouwd zonder dat de longen meer opspelen en de bedoeling is dat de astma ook stabieler wordt:)
Voor zover ik weet is dit tot nu toe het enige wat wordt gegeven per infuus om cortico’s af te kunnen bouwen

https://nadavos.nl/astma-behandeling/
Hier staat wat over biologicals online onder andere

Login of registreer om te reageren
16-08-2021 om 14:42 uur

@Nckiie Oh top, dank je wel! Ga ik daar nog even op zoeken. De longarts van mijn zoon heeft een ander kind onder behandeling en die gebruikt nu dus helemaal geen puffers meer maar alleen 1x per maand een infuus. En die heeft nagenoeg hetzelfde beeld qua klachten als mijn zoon, dus het is dan in mijn ogen zeker het overwegen waard.

Login of registreer om te reageren
16-08-2021 om 21:03 uur

@exloermond129 Zeker. Wij hebben hiervoor jarenlang bij een gewone kinderarts gelopen. Zoon werd toen zieker en zieker, uiteindelijk een verwijzing naar het academisch ziekenhuis geeist en gekregen. Deze kinderlongarts trekt echt alles uit de kast om hem te helpen. Maar hoe denk je dat een andere kinderlongarts hem zou kunnen helpen?

Login of registreer om te reageren
18-08-2021 om 06:54 uur

als u tevreden bent moet u het zo laten,maar ervaring leert dat niet alle la vanuit hetzelfde boekje werken.

Login of registreer om te reageren