Longklachten? , artsen staan voor raadsel

10-08-2021 om 22:26 uur

Hoi allemaal,

Ik ben 28 jaar en heb sinds 3 jaar klachten.

Ik heb steeds terugkerende episodes/periodes van:
- koorts,
- benauwdheid,
- veel slapen (vermoeidheid)
- Minder eetlust
- pijn op de borst/tussen schouderbladen.
- Slijm met bloed ophoesten + wit sputum ophoesten
- Nachtzweten

Onderzoeken die hebben plaatsgevonden:
- Longfoto's, CT scan en bronchoscopie laten geen afwijkingen zien aan hart of longen.
- ECG, hartecho en holteronderzoek laten geen afwijkingen zien aan hart.
- Echo en CT scan van bovenbuik en onderbuik laten geen afwijkingen zien.
- Bloedonderzoek; lever, milt, nieren, schildklier, en compleet bloedbeeld laten geen afwijkingen zien.
BSE (Bezinking) laat wel iedere keer een afwijking zien deze uitslag is altijd te hoog. CRP is niet verhoogt.
- Sputumkweek kwam niet echt een afwijking naar voren.
- Immuunbloedwaarden bij de internist waren geen afwijkingen te zien.

- ziekte van Lyme en Ziekte van pfeiffer negatief getest.
- Geen ijzertekort of bloedarmoede.

De artsen weten niet wat het is. Deze staan voor een raadsel.
Herkend iemand deze klachten en/of heeft iemand nog tips? Dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor de reacties!

Login of registreer om te reageren
11-08-2021 om 06:09 uur

Heel herkenbaar, nu bijna 4 jaar deze klachten behalve bloed ophoesten. Het begon bij mij met een keelontsteking die daarna uitliep in een longontsteking en toen stak mijn astma de kop op waarvan ik dus niet wist dat ik het heb. Ik ben ook 28 en kreeg het cadeau voor mijn 25ste verjaardag:(
Bij mij is ernstig astma vastgesteld, door mijn onderhoudsprednison kan men niet verder kijken waarom ik elke keer verhoging en koorts heb.
Wit sputum is wel “gunstig” dat betekent geen infectie.

Hebben ze al longfunctietesten gedaan en een histamineprovocatietest?
Als je meer vragen hebt verder mag je evt ook een pb sturen. Je bent in ieder geval niet de enige, maar ook bij mij staan we nog voor raadsels helaas. Kan je via pb wel meer vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt qua onderzoeken etc

Login of registreer om te reageren
11-08-2021 om 08:50 uur

Dank voor je snelle reactie.

Ja, ze hebben al meerdere keren een longfunctieonderzoeken gedaan. Hier kwamen uitstekende waarden uit.
Histamineprovocatietest/hyperventilatietest is ook gedaan. Deze liet geen afwijkingen zien.
Wel zijn er in de sputumkweek twee keer een bacterie gevonden, heb hier antibiotica voor gehad (verschillende soorten) maar deze hielpen matig tot slecht.
Bij mij is het ook begonnen met een keelontsteking.

Enige afwijking op de CT scan van de longen was een nodus rechts.
Volgens de radioloog een kleine lymfeklier.

Als je jong bent merk ik dat artsen het snel gooien op minder stress, je moet gewoon minder doen.
Dit maakt het nog lastiger om goed te communiceren met de artsen.

Jij ook sterkte! Hopen dat ze ooit een oorzaak vinden.

Login of registreer om te reageren