Aerochamber ruilen voor Vortex

07-07-2021 om 18:39 uur

Lees toch vaak dat mensen een vortex krijgen en liever een aerochamber krijgen. Bij mij is dat andersom, krijg ieder half jaar een aerochamber en heb liever een vortex. Dus mijn vraag wie heeft een ongebruikte vortex liggen die hij graag voor een aerochamber wil ruilen. Heb gisteren weer een nieuwe ontvangen.

Login of registreer om te reageren
08-07-2021 om 13:22 uur

Dit kan je toch bij de apotheek aangeven? Ik heb mijn toen ongeopende philips optichamber kunnen omruilen voor de aerochamber in mijn geval, hier krijg je als je niks aangeeft de optichamber en ik vraag uitdrukkelijk om de aerochamber en daar houden ze nu ook rekening mee zonder dat de longarts heeft gezegd dat ik deze moet krijgen. En leg ook uit waarom u liever de vortex heeft aan uw apotheek dat kan soms ook nog wel eens schelen

Login of registreer om te reageren
08-07-2021 om 15:57 uur

Als het zo makkelijk zou zijn dan had ik dat zo wel gedaan. De apotheek geeft een aerochamber, wil je die niet dan kan je de vortex zelf betalen omdat die niet op het recept staat

Login of registreer om te reageren
08-07-2021 om 16:15 uur

Zorgverzekeraar bellen en vragen of die wil bijstaan? En anders de vortex op het recept laten zetten lijkt mij als ze daar naar kijken en er nu de aerochamber op staat

Login of registreer om te reageren
08-07-2021 om 19:38 uur

Het is soms (veel) gedoe, dat klopt.
Voor de rest ben ik het wel eens met wat Nckiie al schreef.

Mijn ervaring is dat het me bij iedere apotheek en zorgverzekering nog gelukt is om de door mij gewenste voorzetkamer te krijgen (en ik verhuis best vaak, zowel van apotheek als zorgverzekeraar)
Sowieso de Vortex op het recept laten zetten. Krijg je een andere, dan deze weigeren en niet meenemen. Eenmaal over de toonbank mogen ze 'm in principe niet meer terug nemen (tenzij je veel geluk hebt).
Ook bij de zorgverzekering vragen welke voorzetkamer ze vergoeden. En waar je dit kunt teruglezen in de polis, en of ze je de info willen mailen of appen.
Als je dit gelijk via de app doet, dan kun je het antwoord eventueel ook laten zien in de apotheek.
Als het je eenmaal gelukt is met de gewenste voorzetkamer, dan lukt het de keer daarna over het algemeen makkelijk om deze telkens opnieuw te krijgen. De huisarts en apotheek kopiƫren het vorige recept normaliter. Krijg je dan toch weer eentje die je niet wilt, dan kun je zeggen dat je dezelfde wil als vorige keer, omdat je daarmee goed overweg kan.

Succes met alle hobbels die je hierbij tegen kunt komen.

Login of registreer om te reageren
09-07-2021 om 07:50 uur

Goeie aanvulling suus van het over de app doen, zo heb ik het bewijs kunnen laten zien dat ik 2 voorzetkamers vergoed krijg per jaar en toen deden ze ineens niet meer moeilijk, omdat ze niet iedereens persoonlijke polis kunnen zien en soms hebben ze het te druk om zich erin te verdiepen.

En inderdaad succes, het is jammer dat het ons vaak veel moeite en energie moet kosten en we komen vaak al energie te kort

Login of registreer om te reageren