Radeloos

02-07-2021 om 13:30 uur

Ik heb een probleem wat maar niet opgelost wordt. Ik heb voor mn astma met obstructie
al diverse puffers gebruikt. Spiriva Salbutamol Atrovent Symbicort.
Maar bij al mn puffers doet zich hetzelfde probleem voor ik heb namelijk ook Ptss tengevolge
van
een jeugdtrauma. Als ik ga inhaleren gaat dat ongeveer 3 dagen goed maar daarn komt de
herbeleving van mn trauma naar boven en t gevolg is dat ik dat moet stoppen met
inhaleren want die herbeleving geeft veel angst.
Wie herkent dit en heeft een oplossing
Mvrgr Jaap

Login of registreer om te reageren
03-07-2021 om 17:44 uur

Wat een vervelend probleem lijkt me dat. Heb je dat met alle soorten puffers? (poeder, aerosol, etc)
Heb je dit probleem al eens met je huisarts besproken? Er zijn tegenwoordig goede therapieen om trauma's te verwerken, misschien kan je huisarts je naar de juiste hulpverlener verwijzen om het probleem bij de basis aan te pakken

Login of registreer om te reageren
03-07-2021 om 20:18 uur

Oh bah wat naar! Heb je toevallig al een therapeut gehad die ook geschoold is in EMDR? Daar moet ik meteen aan denken bij trauma. Heb zelf geen last hiervan, woon alleen samen met iemand die geschoold is om trauma’s aan te pakken dmv bijvoorbeeld EMDR en/of andere technieken.

Heel veel sterkte en hopelijk vind je iemand die je kan helpen met de traumaverwerking (wat vermoed ik wel pittig zal zijn) waardoor je je puffers weer kunt gebruiken zonder de angst her te beleven

Login of registreer om te reageren