Meer problemen na vaccinatie

28-06-2021 om 18:05 uur

Goedendag

Ik heb eind maart de 2e vaccinatie (pfizer)gehad.
Bij beide vaccinaties kreeg ik het al vrij snel erg benauwd en werd kortademig , na de 1e zat ik een week later aan de prednison. De 2e was ik voorbereid.

Nu is mijn astma sindsdien behoorlijk van de leg. Terwijl ik met alles rekening hou en alles met beleid doe.
Wat me vooral opgevallen is dat de aanvallen meer onverwacht komen en heviger
Waar ik voorheen voortekenen had of langzaamaan slechter werd gaat het nu heel hard achteruit.
Zou dit te maken kunnen hebben met de vaccinatie?
Mijn lichaam reageert anders dan voorheen.
Ik ben bekend met moeilijk behandelbaar ernstig astma .
Hoor graag of er meer mensen zijn die er last van hebben en wat ik zou kunnen doen .

Vriendelijke groet,
Bloempje74

Login of registreer om te reageren
01-07-2021 om 11:18 uur

Moeilijke vraag omdat ik uw persoonlijke gegevens natuurlijk niet ken.
Daarom lastig om een antwoord te geven waar u maar ook andere lezers baat bij hebben.
In het algemeen zijn alle COVID vaccinaties bij mensen veilig. Heel heel sporadisch kan er een allergische aanval optreden.
Het maakt wel uit of u met prednison of biologicals behandeld wordt.
Verlies aan astma controle of longaanvallen worden eigenlijk niet beschreven.
Uw toename v klachten kan dus wellicht ook aan andere zaken liggen, of puur aan de astma.
Het lijkt mij dat u deze vraag het beste aan uw eigen astmabehandelaar kunt stellen.

Login of registreer om te reageren
06-01-2022 om 18:04 uur

Beste Bloempje,
Ik was al jaren medicijnvrij, heb in mijn jeugd astma gehad en na de 1e vaccinatie was ik stikbenauwd. Heb zo'n 4 maanden 4 x per dag salbutamol gebruikt. Daarna werd het beter gedurende een aantal maanden. Nu het zo mistig is de laatste paar weken heb ik weer klachten. Ik ben er van overtuigd dat het aan het vaccin ligt aangezien ik vele jaren nergens last van had. Longartsen blijven het ontkennen. Ik heb het gemeld aan het Lareb en lees hierboven dat longarts van den Berg zegt: Verlies aan astma controle of longaanvallen worden eigenlijk niet beschreven.... Klopt niet.
Sterkte, hoop dat het langzaam weer beter gaat.
Alex.

Login of registreer om te reageren
11-01-2022 om 23:03 uur
Reactie op beeetje

Beste Bloempje,
Ik was al jaren medicijnvrij, heb in mijn jeugd astma gehad en na de 1e vaccinatie was ik stikbenauwd. Heb zo'n 4 maanden 4 x per dag salbutamol gebruikt. Daarna werd het beter gedurende een aantal maanden. Nu het zo mistig is de laatste paar weken heb ik weer klachten. Ik ben er van overtuigd dat het aan het vaccin ligt aangezien ik vele jaren nergens last van had. Longartsen blijven het ontkennen. Ik heb het gemeld aan het Lareb en lees hierboven dat longarts van den Berg zegt: Verlies aan astma controle of longaanvallen worden eigenlijk niet beschreven.... Klopt niet.
Sterkte, hoop dat het langzaam weer beter gaat.
Alex.

@beeetje Beste Alex, hetzelfde wat jij schrijft , is ook mij overkomen. Ik zit nu ook aan de 4 ventolin per dag. Mijn 1 ste vaccinatie was 2 dec. 2021. Nu nog zoveel last dat ik de 2 de niet durf te zetten.
Heb jij wel de 2 de vaccinatie laten zetten?

Login of registreer om te reageren