benauwd door geur van huisdieren (hyperreactieve luchtwegen)

27-06-2021 om 17:14 uur

Hallo,

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die benauwd worden door de geur van hun huisdier.

Ik heb hyperreactieve luchtwegen en reageer wisselend op de geur van onze hond.
Er zijn dagen dat ik weinig last heb van de geur en er zijn dagen dat ik van de geur van onze hond benauwd word.

Als er mensen zijn die hier ook last van hebben, wil ik heel graag weten hoe zij daarmee omgaan.

Groet,
Herderin

Login of registreer om te reageren
27-06-2021 om 19:09 uur

Oef. Dat lijkt me best vervelend, last van de geur van je eigen huisdier.

Ik heb geen huisdieren, dus ik weet niet of je iets kunt met hoe ik ermee omga. Want last van de geur is wel heel herkenbaar. Ik ruik of er ergens een hond (of een ander harig beest) is geweest. Meest irritant is het trappenhuis. Dat is meerdere keren per dag.
In ieder geval: als ik zoiets op voorhand weet of kan inschatten vernevel ik vooraf. Anders daarna. Altijd mijn draagbare luvhtwegverwijder bij me dus.
Verder rekening houden met mijn dagplanning: hoeveel kan ik hebben aan prikkels. Moet ik maximasl preventief handelen of heb ik een goede dag en kan ik het trappenhuis door op de gok.

Login of registreer om te reageren
29-06-2021 om 18:28 uur

hallo Suus01,

Dank je wel voor je antwoord.
Vervelend voor je dat je ook reageert op geuren.

Voor mij is het fijn om te weten dat er nog meer mensen zijn die op de geur van dieren reageren.
Het heeft behoorlijk lang geduurd voor ik erachter was waar ik op reageer.
Ik wist ook niet dat reactie op geuren bestaat.
Ik zet nu maar iedere keer de achterdeur wagenwijd open, zodat er veel frisse lucht binnenkomt.
Wanneer ik veel last heb dan toch maar Ventolin, maar ik wil dat niet teveel gebruiken.

Vriendelijke groet,
Herderin

Login of registreer om te reageren
13-07-2021 om 09:26 uur

Goeden dag.
Ik heb COPD en heb ook veel last van huisdieren.
Mijn dochter heeft katten en mijn zoon 2 honden.
Ik kom bij geen een van beiden. .Ik wordt omzettend benauwd en hoedt mij de longen uit het lijf.
Dus ze moeten maar bij papa komen .Wat e ook doen.

Login of registreer om te reageren
14-07-2021 om 14:52 uur

Hallo Liba59,

Dank je wel voor je antwoord.
Oei, dat is wel een heel heftige reactie die jij hebt op huisdieren, dat is echt vervelend.

Vriendelijke groet,
Herderin

Login of registreer om te reageren
Moderator
17-07-2021 om 06:36 uur

Hoi Herderin

Herkenbaar althans het reageren op geurtjes.
De ene keer meer dan de andere keer. Ligt aan hoe m'n dag sowieso is. Of het ook met huisdieren zo is kan ik niet zeggen want die heb ik niet maar kan het me goed voorstellen

Login of registreer om te reageren
25-07-2021 om 16:38 uur

Hoi Gwenny,

Dank je wel voor je reactie

Vriendelijke groet,
Herderin

Login of registreer om te reageren