COPD

22-06-2021 om 08:00 uur

Hallo ik ben Astrid
Sinds vrijdag te horen gekregen dat ik beginnend COPD heb.
Nu zakjes gehad om het slijm los te maken .wie heeft hier ervaring mee of het help?

Login of registreer om te reageren
22-06-2021 om 12:13 uur

Ik heb bruistabletten gehad en nam ze in de ochtend in en het hielp bij mij wel, ik ging meer hoesten erdoor maar kreeg het slijm beter los. Dit wel in combinatie met aangeleerde technieken van een longfysio

Login of registreer om te reageren
22-06-2021 om 12:31 uur

Oke dank je wel heb u ook nog andere medicatie ? Of alleen technieken erbij voor de longen. Heeft U allang COPD

Login of registreer om te reageren
22-06-2021 om 16:12 uur

Ik heb astma, geen copd, en ook andere medicatie.
Ik denk dat u met uw arts een plan moet opstellen en ook vragen waar u op moet letten, wanneer u contact moet opnemen etc en alle vragen die u heeft/tegenkomt opschrijven en ze allemaal stellen. Op lonfonds.nl is veel te vinden over de aandoening copd, maar ik kan me voorstellen dat het allemaal even moet bezinken en u veel vragen heeft of dat die nog komen

Login of registreer om te reageren
10-09-2021 om 09:54 uur
Reactie op Xantia18

Hallo ik ben Astrid
Sinds vrijdag te horen gekregen dat ik beginnend COPD heb.
Nu zakjes gehad om het slijm los te maken .wie heeft hier ervaring mee of het help?

Hallo Astrid
Even een antwoord op u vraag.
Ik heb al ruim 12jaar cpod en helaas wordt het wel erger.
Zorg aub dat u een goede fysiotherapeut krijgt die u verder kan helpen,en met goede fysio kan begeleiden zodat u mobiel blijft.
Zelf ben ik net terug van 10weken revalidatie op Dekkerswald.
Daar leren ze echt veel om de dag goed in te delen,en er mee omgaan.
Kijk het wordt niet beter,maar als u goed begeleid wordt kan u nog lang genieten van wat u wel en niet meer kan.
Veel succes met je leven.
Groetjes Bert

Login of registreer om te reageren