HELP...4 weken erg benauwd.. ik weet het niet meer.

15-06-2021 om 12:21 uur

- heb geen corona
- saturatie van 98 %, dus niet levensbedreigend..
- allerlei middelen tegen allergie en astma helpen niet.
- niet psychisch, ben normaal gelukkig....
- ben bekend met astma, maar nooit zo benauwd gehad als deze 4 weken.
- verschillende keren naar huisarts.
- doorverwijzing longarts pas over 3 weken. ik zie niet in HOE ik er naartoe kan komen.
- lig alleen maar op bed
- ben uitgeput zonder inspanning.
- het is niet te doen nog een dag me zo te voelen.
- gevoel dood te gaan..
wat kan ik doen? ik trek het niet..

Login of registreer om te reageren
15-06-2021 om 13:30 uur

Wat naar zeg. Maar wie zegt dat je bij de longarts moet zijn? Misschien is een verwijzing naar een cardioloog noodzakelijker? Wat zegt jouw huisarts? Je vermeldt je leeftijd niet en je zegt dat je geen Corona hebt, maar heb je het wel gehad, zodat het long covidklachten zouden kunnen zijn?
Hoest je en geef je dan slijm op?
Woon je alleen?
Sorry, misschien heel vermoeiend mijn vragen, maar ze komen zo bij me op.

Login of registreer om te reageren
15-06-2021 om 13:49 uur

de huisarts weet het ook niet. ik heb al allerlei algemene onderzoeken gehad. niks te zien. ben 54 jaar en altijd erg sterk lichamelijk geweest. geen corona gehad.
ik woon samen.. ik geef geen slijm op en hoest soms een beetje..

Login of registreer om te reageren
15-06-2021 om 14:16 uur

Ja lastig, ik vraag me af of de artsen hier er iets mee kunnen. Uitgeput en benauwd, dan begin je met bloedonderzoek lijkt mij. Röntgenfoto van thorax. Geen koorts ook?

Login of registreer om te reageren
15-06-2021 om 15:23 uur

thorax foto is goed, bloedonderzoek geen bijzonderheden, nooit koorts...

Login of registreer om te reageren
15-06-2021 om 16:34 uur

Beste Morgaine, ik kan mij inbeelden dat je je rottig voelt. Heb je je huisarts verteld dat je niet weet hoe je deze 3 weken nog doorkomt? Hoelang ben je reeds zo uitgeput? Helpt een kortwerkende luchtwegverwijderaar iets of helemaal niets? Kan je slapen of is dit moeilijk door de benauwdheid? Als je het zelf niet meer ziet zitten, zou ik dit toch nog eens proberen bespreken met je huisarts!

Ik hoop dat er snel voor je iets uit de bus komt!

Login of registreer om te reageren
15-06-2021 om 16:38 uur

Misschien kan je via de huisarts vast een longfunctie test doen of een hartfilmpje laten maken?

Login of registreer om te reageren
16-06-2021 om 09:15 uur

ik durf niet meer naar de huisarts terug... ben al zo vaak geweest zonder verder te komen... ik wacht nu maar de longarts af op 12/6....

Login of registreer om te reageren
16-06-2021 om 09:18 uur

ja hoe de komende weken door te komen?? hebben jullie tips?? medicijnen helpen niet... ik probeer maar in het moment te leven, anders raak ik in paniek....dat kan ik niet gebruiken...

Login of registreer om te reageren
16-06-2021 om 10:29 uur

Hoe was het bij de longarts? als het goed is ben je daar geweest op 12-6.

Login of registreer om te reageren
16-06-2021 om 11:13 uur

Hallo Morgaine,

Toch weer contact opnemen met je huisarts. Je blijft je echt naar voelen en dat is niet fijn.
Misschien kun je naar de (long)fysio dan kun je vast samen kijken hoe het met je ademhaling gaat en kun je toch wat oefeningen doen. Wanneer je alleen maar ligt nemen je spierkracht en conditie enorm af.
Hopelijk kan de fysio je goede tips geven om de wachttijd tot je naar de longarts kunt gaan te overbruggen.

Sterkte Spirit.

Login of registreer om te reageren