Geluid bij inademen part II

16-05-2021 om 14:07 uur

Onderstaande vraag heb ik een tijdje geleden gesteld. Hierbij een aantal aanvullingen (onderaan).

Hallo Allemaal,

Aangezien ik al maanden lang slecht slaap ben ik na zoeken op dit forum terecht gekomen.
Mijn probleem omschrijving is simpel: als ik in een rustig zit of in bed lig dan hoor ik "geknetter" bij inademen. (ik hoor het vooral van binnen, de buitenwereld hoort het niet).
Het is echt alleen bij in ademen en als het "aan de gang" is dan is het ook echt bij altijd ongeveer bij hetzelfde punt bij het in ademen. Als ik flink hard in adem dan heb ik er geen last van.
Ik begin steeds vaker aan het einde van mijn latijn te zijn. Mijn vrouw en ik slapen al een tijdje apart omdat ze niet tegen mijn "spoken" kan (heel begrijpelijk overigens). Ik stap dus regelmatig gebroken uit bed. Het probleem is dat ik me er zodra het begint op focus en me nog meer bewust van ben.

Ik ben bij de KNO arts geweest en heb een MRI gehad van mijn hoofd. Die ziet er goed uit.
Door mijn wat smalle neus heb ik altijd al last gehad van een verstopte neus. 10 jaar geleden is daarom mijn neusschotje recht gezet. Maar uit de MRI blijkt dat hij nog steeds goed scheef staat.
Toch heb ik inmiddels het idee dat het niet vanuit mijn neus komt omdat als ik deze dicht knijp en door mijn mond adem het ook te horen is.
Ik ben vorige week bij de longarts geweest, volgende week heb ik een scan van mijn longen en hals. Tevens krijg ik dan een longfunctie test. Echter als hij luistert dan hoort hij niks. Gelukkig is het wel mogelijk om het te horen als ik door mijn mond in ademen door het op te nemen via mijn iPhone. Het is een knetterend/knisperend geluid.
Al hoewel de geluiden per avond/nacht is het binnen een tijdsperiode wel hetzelfde geluid. Kortom bijvoorbeeld altijd 2x een "knalletje" en dat dan uren lang bij elke ademteug.