Zuurstof

12-05-2021 om 16:30 uur

Ik heb een vraagje over zuurstof Wij hebben een boot waar wij mee op vakantie gaan nu is mijn vraag kan ik ook op de boot van zuurstof voorzien worden

Login of registreer om te reageren
14-05-2021 om 07:27 uur

Beste A.W.J. Raaijmakers,

Bedankt voor je bericht. Het is zeker mogelijk om zuurstof te regelen voor op de boot. In onze folder staat het volgende:
Boot of bus
Voor korte reizen zijn een mobiele concentrator, een zuurstoffles van twee liter en draagtankjes met vloeibare zuurstof geschikt. Op een cruiseschip kunt u vaak de vaste concentrator meenemen of het
moedervat met vloeibare zuurstof laten meenemen. De systemen moeten wel goed worden vastgezet. Informeer voor het boeken naar de mogelijkheden.

In jouw geval kun je het best even contact opnemen met de zuurstofleverancier. Zij kunnen je vertellen hoe het in zijn werk gaat en hoe je dit het best kunt regelen voor je vakantie. Ook kun je even informeren bij je longarts hoe om te gaan met zuurstof op je vakantie. Doe dit wel ruim van te voren, het kan namelijk even duren voordat je de zuurstof krijgt.

Kijk voor meer tips eens in onze folder (pagina 19) https://bestellen.longfonds.nl/product/zuurstof-thuis/.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
14-05-2021 om 10:50 uur

Ik heb misschien een kleine aanvulling, een kennis met een boot heeft een zonnepaneel op het dak van de boot gemaakt en kan zo haar mobiele zuurstofapparaat opladen.

Login of registreer om te reageren
14-05-2021 om 11:58 uur

Toen ik vorig jaar zuurstof aanvroeg voor tijdens de vakantie kreeg ik de waarschuwing erbij dat de rekening voor eigen kosten was.

Het is wel zo dat ik als ‘mobiele voorziening’ vloeibare zuurstof heb, geen mobiele concentrator. Die moest ik erbij huren voor tijdens de vakantie.

Login of registreer om te reageren