Dagelijks gebruik prednisolon en vaccinatie

07-05-2021 om 13:01 uur

Ik gebruik dagelijks 7 1/2 mg prednisolon mag ik dan wel een coronavaccin. En werkt die dan goed genoeg.

Login of registreer om te reageren
07-05-2021 om 13:08 uur

Mijn longarts heeft me verteld dat bij mij de vaccinatie minder goed zal werken maar het wel degelijk een verschil kan maken in hoe ernstig het verloop is. Ik zit nu op 17,5mg per dag en ben heel langzaam aan het afbouwen.
Ik zou het met je eigen arts overleggen, dat wordt aangeraden bij prednisongebruik. Kan dus alleen zeggen wat mijn arts mij heeft aanbevolen.
Heb ernstig astma en ben net onder de 30.

Login of registreer om te reageren
07-05-2021 om 13:15 uur

Ik gebruik een flink hogere dosering prednison per dag en ben ook gevaccineerd. Volgens de longarts doet het vaccin toch goed z’n werk want ik ben er doodziek van.

Login of registreer om te reageren
07-05-2021 om 13:34 uur
Reactie op Juno92

Mijn longarts heeft me verteld dat bij mij de vaccinatie minder goed zal werken maar het wel degelijk een verschil kan maken in hoe ernstig het verloop is. Ik zit nu op 17,5mg per dag en ben heel langzaam aan het afbouwen.
Ik zou het met je eigen arts overleggen, dat wordt aangeraden bij prednisongebruik. Kan dus alleen zeggen wat mijn arts mij heeft aanbevolen.
Heb ernstig astma en ben net onder de 30.

Dank je voor je reactie. En ik ga zeker overleggen met mijn huisarts.

Login of registreer om te reageren
07-05-2021 om 13:37 uur
Reactie op EmmaW

Ik gebruik een flink hogere dosering prednison per dag en ben ook gevaccineerd. Volgens de longarts doet het vaccin toch goed z’n werk want ik ben er doodziek van.

Dank je voor je reactie en beterschap.

Login of registreer om te reageren
10-05-2021 om 08:15 uur

Beste Stroopwafeltje,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je met vragen zit. Fijn dat je al wat ervaringen hebt kunnen lezen. Ook wij raden je aan om dit te bespreken met je eigen behandelend arts.
Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Advieslijn

Login of registreer om te reageren