Even voorstellen

20-04-2021 om 13:52 uur

Hallo, mijn naam is Tamara, 48 jaar, getrouwd, 2 kinderen en ik ben al jaren bekend met astma.
Over het algemeen heb ik weinig klachten, zolang ik maar netjes mijn medicatie blijf gebruiken. Dat is onlangs nog wel een zoektocht geweest, omdat ik niet meer op de oude medicatie reageerde. Maar over het algemeen voel ik me geen patiënt.

Login of registreer om te reageren
26-04-2021 om 15:42 uur

Hallo Ank, ik heb copd fase 3, ben 62 jaar.Voor het ogenblik gaat alles ,door medicatie, beweging, oefeningen en kiné redelijk goed.Wou graag mailen met jou ivm copd daar we ongeveer zelfde leeftijd hebben en dus ervaringen kunnen uitwisselen.Hoe ver sta jij met longunctietest?Ik blaas 45, vandaar fase 3.Ik woon in Belgie, onze medicijnen verschillen van naam.Wij gaan kinesiste, jullie denk ik meer fysotherapeute.Ik hoop leeftijdsgenoten te vinden op dit forum om ervaringen uit te wisselen, denk copd ook nog verschilt naar gelang de leeftijd.Wij hebben idd ook een LA maar geen longverpeegster.Ik kan sommige dingen nog ivm huishouden maar mijn echtgenoot helpt veel.Kan mij zeer moeilijk bukken, geen hellingen, geen trappen.Kuisen is zeer moeilijk, wordt dus ook door mijn man gedaan.Heb het psychisch zeer zwaar gehad mijn ziekte te aanvaarden en met zeer veel beperkingen te leven.Nu niet meer, ben gelukkig met wat ik kan, een mens verlegt zijn grenzen, gelukkig maar!Kan ik het niet meer dan ik dat zo.Ik heb ook veel angsten gehad, omdat ik hulp bij veel dingen nodig heb, schrik gehad, de hulp weg zou vallen.Dit is ook gedaan, weet er altijd hulp zal zijn, is het niet vrijwillig dan betalend.Ik ben reeds 3 jaar in ziekteverlof en ben arbeidsongeschikt verklaard tot mijn pensioen(65 jaar).Ik geniet van de dagen en de kleine dingen, heb veel moed, daar ontbreekt het mij niet aan,zoals aan zoveel mensen hier op het forum, iedereen is moedig.Graag reactie en verhalen, stand van zaken ivm bewegingen, huishouden, angsten , aanvaarden van de ziekte, reacties van mensen uit de omgeving. van andere mensen , al of niet van mijn leeftijd.Fijne avond aan iedereen, veel moed en tot mails .

Login of registreer om te reageren