Allergie en opgezwollen neus slijmvliezen

31-03-2021 om 11:18 uur

Goedendag,

In het verleden (kinderjaren) heb ik de diagnose CARA gehad. Ik weet niet waar dat tegenwoordig onder valt. Ik heb destijds pufjes gehad en zoals ze zeggen ben ik erover heen gegroeid. Vanaf mijn 18e allergie voor huisstofmijt en boompollen geconstateerd. Inmiddels ben ik 36 jaar en steeds meer last van de allergieën. In de ochtend sta ik op met een ziek/verkouden/grieperig gevoel. Gedurende dag voel ik me moe en soms zelfs uitgeput. Ook na sporten of goede inspanning ben ik bekaf. Zelfs de volgende dag voel ik dit nog. En soms ook benauwd. Inmiddels bij een kno arts geweest. Hieruit blijkt dat mijn slijmvliezen opzwellen door de allergieën. Ik krijg nu chronisch een neusspray, maar veel verbetering merk ik niet. Ik loop met name aan tegen de vermoeidheid en het algehele gevoel van malaise. Volgens de kno arts is hier verder weinig tegen te doen of ik moet bijvoorbeeld de allergieën gaan aanpakken. Maar ik durf niet zo goed weer te gaan ‘zeuren’ bij de kno arts. Hoewel ik met de jaren merk dat ik steeds meer last krijg van de allergieën. Is het verstandig om naar een allergoloog te gaan?

Met vriendelijke groet,
Bo

Login of registreer om te reageren
01-04-2021 om 21:50 uur

Beste Bo

Indien je last hebt van allergie kun je dat laten uitzoeken door de KNO-arts of allergoloog.
De ernstige vermoeidheid zal niet alleen door de allergie verklaard kunnen worden. Het is verstandig hier toch nog eens mee naar de huisarts te gaan.

Met vriendelijke groet

Login of registreer om te reageren