Pijn tussen schouderbladen

29-03-2021 om 16:58 uur

Ik ben 62 jaar en al vanaf 2006 gediagnostiseerd met Copd gold 4 ik heb nog 23 % longinhoud en gebruik sinds 2012 24/7 zuurstof 1 liter en bij zware inspanning 1.5 liter veel meegemaakt aan de longen 3x klaplong ... gat in long en verschillende operaties ... toch blijf ik redelijk stabiel ik doe nog best veel.. fietsen hond uitlaten mijn huishouden oppassen op kleinkinderen etc... mijn vraag aan deskundige is hoe kont het toch dat ik zo’n pijn tussen schouderbladen kan hebben en wat kun je daar beste tegen doen... lijkt beetje op krampachtige pijn ik hoor graag van u

BVD voor het antwoord

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
30-03-2021 om 09:43 uur

Ten eerste mijn complimenten! Wat goed dat u ondanks COPD GOLD IV nog zo actief bent. Dat geeft aan dat u goed om kan gaan met de COPD. Pijn tussen de schouderbladen kan vele oorzaken hebben. Voordat ik kan zeggen wat je eraan kan doen moet er eerst gekeken worden naar de oorzaak ervan. Ik denk dat het goed is om eerst deze klacht met uw longarts te bespreken, en die kan afhankelijk daarvan vervolgstappen inzetten, zoals bijvoorbeeld het aanvragen van een CTthorax.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren