Even voorstellen

27-03-2021 om 05:09 uur

Beste forumleden, dank voor toelating op dit forum.
Mijn naam is Hans, 61jr, man, samenwonend met vriendin, 2 jongens (19 en 17) uit vorig huwelijk.
2002 oesophagus resectie en plaatsing buis maag ivm hooggradige dysplasie Barrett slokdarm.
Operatie is goed verlopen er was geen verdere PA.
Vanaf 2004 continu pijnklachten waarvoor frequent en op meerdere niveau’s zenuwwortelblokkades.
Helaas sinds 2015 dunne vezel neuropathie gekregen, en werd ik toenemend benauwd na voedselinname.
Na scans bleek dat mijn luchtpijp tot een spleet gereduceerd is door trageamalacie ( slap geworden kraakbeen in de luchtpijp) , en dat het passeren van voedsel de luchtweg dichtdrukt.
Hier valt uiteindelijk prima mee te leven omdat ik proefondervindelijk heb geleerd om de voedselbrij dmv overdreven hoesten door de buis maag heen te persen, waarna ik weer gewoon verder kan eten.
Wellicht zijn er op dit forum leden die ook een of andere vorm van trageamalacie hebben, ook al lees ik op internet dat het voornamelijk bij kleine kinderen voorkomt.
Vooralsnog lijkt er volgens mijn longarts bij het EMC geen behandeling mogelijk en mag ik oefenen met een pep masker.

Login of registreer om te reageren
27-03-2021 om 11:25 uur

Dankjewel Anna, graag lees / leer ik op het forum hoe anderen met hun specifieke klacht omgaan en wie weet vind ik tip om het leven wat aangenamer te maken.

Login of registreer om te reageren
28-03-2021 om 00:21 uur

Welkom hier! Hopelijk heb je wat aan het forum en vind je wat je zoekt :)

Login of registreer om te reageren