Corona vaccinatie

10-03-2021 om 11:09 uur

Hallo, stel ik ben eindelijk aan de beurt voor een vaccinatie alleen heb ik op dat moment wat hoest klachten maar geen koorts.Kan ik dan toch de vaccinatie nemen.De griepvaccinatie wordt dan altijd afgeraden.Maar in deze tijd van het jaar heb ik altijd wat meer klachten.Wat meer hoesten heb ook wat meer medicatie nodig.Wat denken jullie

Login of registreer om te reageren
10-03-2021 om 12:20 uur

Ik denk dat dit advies per persoon en per arts verschilt. Ik mag met koorts gewoon het griepvaccin halen namelijk, dit hebben mijn longarts, internist en nog een andere longarts mij verteld. Zij zijn naar een symposium geweest waar werd verteld door een viroloog dat het niet tot nauwelijks invloed heeft.
Ik heb overigens de ene na de andere infectie en daarom heel vaak koorts, dus het vaccin halen zonder koorts is een enorme puzzel.

Met het coronavaccin zou ik zelf overleggen of dit ook kan met koorts in mijn geval. En als je geen koorts hebt maar je twijfelt of je het vaccin wel kan halen zou ik met je artsen overleggen, die kennen jou het beste en kunnen zich inlezen of het bekend is welke gevolgen dit heeft. Persoonlijk denk ik dat alleen meer hoesten (als dit echt gewoon bij jou hoort) geen reden is tot niet vaccineren, maar extra informeren bij de medici die jou kennen is nooit verkeerd.

Login of registreer om te reageren
10-03-2021 om 19:39 uur

Als ik jou was, zou ik overleggen met je behandelend arts. Bij welke klachten haal je je vaccinatie wel, en bij welke klachten stel je je vaccinatie uit.

Succes!

Login of registreer om te reageren
22-06-2021 om 13:50 uur

Zelf hoest ik best wel veel. Daarbij heb ik zelf wel het onderscheid leren kennen tussen het ophoesten van slijm (bijvoorbeeld onder de douch, daar komt het lekker los) of het hoesten van de puffer (1 of 2 keer) of een droge host of nog wat anders.

Bij het hele covid circus heb ik meer op mijn eigen hosten gelet en er genoeg patroon in leren kennen dat ik de afwijking wel herken. Pas bij een serieuze verandering die ik niet kan verklaren ga ik mij zorgen maken. En als anderen er bij betrokken zijn (en schrikken??) geef ik rustig aan dat het mijn astma is, soms een beetje aangedikt dat het mondkapje daar ook debet aan is.

Bij de vaccinatie heb ik alles netjes op het formulier ingevuld. Het hoesten heb ik zo veel mogelijk voorkomen door een voor mij werkende aanloop te nemen: een afspraak in de ochtend. Lekker douchen, rustig op de fiets er heen (door het park, dat werkt voor mij goed) en daar ook rustig de tijd nemen en de ruimte opzoeken zodat ik zo min mogelijk hoef te hoesten. Geen centje pijn.

Het vaccin heeft op mij net zo veel invloed gehad als de gemiddelde griepprik. Vanavond krijg ik het tweede shot. het zal mij benieuwen, de wereld om mij heen is al veel relaxter.

Login of registreer om te reageren