Marcus2

02-03-2021 om 19:56 uur

Hallo allemaal,

Ik ben 40 jaar en heb vroeger in mijn jeugd gerookt en daar waren mijn longen achteraf niet zo blij mee. Ik heb geen astma of copd volgens de huisarts, ben wel behoorlijk gevoelig voor vocht (heet bad), stof of een koude temperatuur. Ik krijg dan erge hoestbuien waar het voelt alsof ik er in blijf. Gebruikte al lang airomir voor een vorm van inspanningsastma en heb meerdere keren per jaar een soort van bronchitis, veel slijm en hoesten.
De huisarts heeft me afgelopen jaar op foster 100/6 gezet ging eigenlijk heerlijk, geen last van hoesten en meer lucht (was me daarvoor niet op de hoogte dat ik die weinig had) en kon weer sporten zonder echte hoest klachten. Toen ik veel last van kramp en rusteloze benen kreeg ben ik overgezet op flixotide discus en ventolin discus, kreeg hierdoor meer slijm op de longen en een keer of 4 een bronchospasme. Best wel naar maar gelukkig had mijn zoontje nog ventolin aerosol. Hierna weer overgezet op flixotide generiek en salbutamal beide aerosol via een aerochamber. Op de salbutamol kreeg ik meteen weer een bronchospasme. Heb hierna weer met de arts gebeld en die verwijst me door naar de longarts voor een provacatietest. Blijkbaar zijn ze hier bekend met foster of flixotide en buiten dit is het onbekend. Ben erg benieuwd wat er uit mijn test komt en of de longarts me kan helpen. Hoop hier wat vragen te kunnen stellen en doet me al goed mijn verhaal op te schrijven...

Groet Marcus2

Login of registreer om te reageren
Moderator
03-03-2021 om 08:33 uur

Dag Marcus,

Welkom op het forum.

Login of registreer om te reageren