Voorstellen en vol met vragen...

23-02-2021 om 19:35 uur

Hallo allemaal,
Mijn naam is Esther en ik ben totaal onverwacht hier terecht gekomen. Mijn verhaal is als volgt. In verband met een sollicitatie heb ik een medische keuring ondergaan. Ik verwachtte daarbij totaal geen problemen maar toch bleek de longfunctietest onvoldoende, ik blies een PEV1 van 56.... Ik ben doorverwezen naar de longarts en heb aanvullende onderzoeken ondergaan. Het bloedonderzoek en de CT-scan zagen er prima uit. Longblaasjes zijn ook 100% maar er is wel een vernauwing in mijn luchtwegen te zien. Mijn longarts geeft nu aan dat ik of onderliggende astma of COPD heb. Ik heb Spiriva en Foster gekregen en moet deze twee maanden gebruiken. Dan moet ik terug komen voor een nieuwe longfunctietest. Wanneer daar duidelijk verbetering in zit wordt de diagnose astma. zit er geen verbetering in dan COPD. Ik vind het zo bizar allemaal want ik had totaal geen klachten. Nu dat ik met de medicatie bezig ben merk ik dat ik tijdens het wandelen met de hond rustiger en dieper blijf ademen (bij een uur of langer lopen). Dat is het enige wat ik merk.
Bij mijn nieuwe baan zal ik gaan werken met perslucht en kom ik in aanraking met verschillende chemicaliƫn. Ik vraag me nu af of dat wel door kan gaan als de diagnose astma wordt. Bij COPD begrijp ik dat het ophoudt.

Login of registreer om te reageren
24-02-2021 om 22:20 uur

Hoi Esther, wat zal jij geschrokken zijn! Ik weet nog dat ik naar de huisarts ging omdat ik dacht dat ik een luchtweginfectie had, die had ik al eens eerder gehad dus bekend gevoel. Toen ook in zo'n rollecoaster terecht gekomen, bleek ik astma en COPD te hebben! Hopelijk vind je hier informatie, een plek waar je je verhaal kan doen en je vragen kwijt kan. Sterkte deze periode, er komt nogal wat op je af.

Login of registreer om te reageren