Neusspray

03-02-2021 om 11:55 uur

Hallo,

Hierbij een vraag. Voor mijn luchtwegen gebruik ik altijd mijn vaste inhalers.
Nu is het zo dat zo als velen wel weten de rinocort turbo poeder inhalers voor de neus van de markt ziJn. Ik heb sindsdien af en aan neus en bijholteontstekingen en antibiotica en dat geeft helaas weer benauwdheid. Wie heeft goede ervaringen met andere neussprays ? Avamys helpt niet echt.
Kwam de rhinocort maar terug. Ik lees wel over de optie om het opzetstuk vd de oude, op de pulmicort te zetten, maar die heb ik niet meer. En ik weet niet eens waar te halen en of t wel veilig is.

Hopelijk hebben jullie wel goede ervaringen voor de neusspray.

Hartelijke groeten v Adriana

Login of registreer om te reageren
03-02-2021 om 19:54 uur

Avamys, mometason en flixotide gehad, niks werkt dus krijg nu een celon behandeling binnenkort.

Mijn dochter en man gebruiken de mometason en bij hun werkt het wel heel goed. Misschien deze eens aan de dokter vragen. Wel een paar weken de kans geven.

Login of registreer om te reageren
03-02-2021 om 20:01 uur

Ik gebruik dymista maar dat is vooral bedoeld als je ook allergisch bent.

Misschien kan je zo'n opzet stukje voor de rhinocort laten 3D printen?

Login of registreer om te reageren
03-02-2021 om 21:50 uur

Ik heb ook avamys gehad en kreeg er flinke neusbloedingen van dus toen overgegaan op dymista en afgewisseld met flixonase nasules omdat die sterker zijn en toch vanwege het gemak weer terug op de dymista. Ik moet zeggen dat het bij mij niet heel goed helpt, onderhoudsantibiotica werkt nog beter maar zonder de dymista verslechterd het sneller. Ook spoel ik met zoutwater met de nasofree.
Alle corticoneussprays enzo schijnen beter te werken als je alleen allergische rhinitis hebt heeft mijn kno-arts mij verteld. De niet-allergische vorm is lastiger te behandelen helaas, dus geen idee welke vorm jij hebt maar dit zou eventueel een verklaring kunnen zijn. Wellicht een idee om met een kno-arts om tafel te zitten en het te bespreken? Ook of op deze manier de pulmicort veilig gebruikt zou kunnen worden, dan zou dat wellicht een mooie oplossing zijn met de aanvulling van Daantje:)

Wat een goed idee @Daantje van het 3D printen dat zou een mooie uitkomst zijn voor veel meer mensen denk ik!

Login of registreer om te reageren
03-02-2021 om 22:05 uur

Neusssprays mag ik niet meer gebruiken.
Ik doe nog enkel neusspoelingen, maximaal 1x per week. Daarnaast dagelijks honingzalf. En verder de klachten accepteren.

Login of registreer om te reageren
04-02-2021 om 07:17 uur

Hier is Avamys juist het enige wat helpt, en daarnaast regelmatig spoelen met zout water. Uiteindelijk moet ik eraan geopereerd worden, maar zolang ik het nog kan oplossen met neusspray en spoelen doe ik dat liever.

Login of registreer om te reageren
04-02-2021 om 14:16 uur

Dank jullie wel. Volgende week naar de KNO ik heb dymista doorgegeven. Weet iemand waar ik een 3D print kan laten maken?

In maart ben ik rondom de eerste golf ziek geworden, mijn arts denkt dat ik toen COVID had. We konden toen nog niet getest worden. Sindsdien is het slijmvlies gebeuren in mijn holtes en neus zo slecht.
Maar dat zal wel bij meer mensen zo zijn.

Login of registreer om te reageren
04-02-2021 om 14:21 uur

Als je op internet de zoektermen [i]
3d printen -woonplaats-[i]

kiest, dan kom je misschien een heel eind. In mijn woonplaats had ik direct beet, zag ik net.

Login of registreer om te reageren
04-02-2021 om 18:00 uur
Reactie op Suus01

Als je op internet de zoektermen [i]
3d printen -woonplaats-[i]

kiest, dan kom je misschien een heel eind. In mijn woonplaats had ik direct beet, zag ik net.

Dank je. Maar moet je daar geen voorbeeld ofzo iets voor hebben?Ik heb geen voorbeeld opinternet kunnen vinden. Heeft iemand hier dit?

Login of registreer om te reageren
04-02-2021 om 18:09 uur

Ik zou gewoon iemand in de buurt benaderen en een plaatje laten zien en beschrijven wat je nodig hebt. Bij ons op werk maken ze ook dingen vanuit het niets dus je hebt niet perse een voorbeeld nodig maar het verschilt misschien per 3D printshop.

Login of registreer om te reageren
04-02-2021 om 20:32 uur
Reactie op Adriana_7
Dank jullie wel. Volgende week naar de KNO ik heb dymista doorgegeven. Weet iemand waar ik een 3D print kan laten maken?

In maart ben ik rondom de eerste golf ziek geworden, mijn arts denkt dat ik toen COVID had. We konden toen nog niet getest worden. Sindsdien is het slijmvlies gebeuren in mijn holtes en neus zo slecht.
Maar dat zal wel bij meer mensen zo zijn.

Login of registreer om te reageren