Algehele malaise

26-01-2021 om 15:05 uur

Hi...ik voel mij al maanden niet goed, internist en longarts weten het ook niet meer. Ik noem het maar algehele malaise, ik ben longpatiënt en heb nog maar 18% longinhoudt, zit 24 uur per dag aan de zuurstof. Sinds mei 2019 slaap ik met een Bpap wat een verademing is.
Ik ben moe, wordt heel kortademig van alle inspanning en zeker met warm eten, wat het gevolg is dat ik niet genoeg eet. Ik heb al extra voeding. Ik heb een raar gevoel in mijn lijf en hoofd, wat het precies is weet ik niet!.. ik zou mij ondanks mij COPD graag wat fitter voelen. Is dit herkenbaar? En wat doen jullie eraan??🌺

Login of registreer om te reageren
27-01-2021 om 11:50 uur

Ik zat ook al te denken aan stapelen,wordt er geregeld een polsprik gedaan om bloedgas te meten? Best belangrijk bij O2 gebruik.
Ik gebruik ook 24/7 O2 en krijg 1x per half jr polsprik,het heet anders weet ik maar vind dit makkelijker:)
Dat rare gevoel in lijf herken ik wel,ik heb dit vaak wanneer ik net te lang doorga en zowat stik in een aanval.
Ook door air trapping,dan blaas je jezelf zowat op en voel ik mij heel slap worden.
Ik gebruik nu al lange tijd, oramorph, morfine drankje,dit helpt wel iets...al lijkt het alsof je steeds meer nodig hebt en dat kan weer niet.
En ik vind het vrij lang duren voordat het helpt, ik ga zelf eens overleggen voor morfine via een soort neusspray,deze helpt sneller schijnt,fijner bij acute aanvallen.
Ik merk ook dat deze tijd waarin we leven met alle stress of juist amper doelen toch wat achteruit doen laten gaan,mentaal wordt het steeds lastiger merk ik....al geniet ik van de goede momenten,ik merk toch dat deze minder worden.,,
Maar ik heb alle hoop dat we straks weer wat normaler kunnen leven,sporten,bewegen en eens weggaan.
Sterkte en ik zou het alsnog overleggen met je LA,ook over de bloedgasprik.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
27-01-2021 om 12:35 uur

Dank je voor je antwoord. Ik ben niet aan het stapelen. Mijn bloed gassen worden met regelmaat gecontroleerd en zijn goed. Dus daar ligt het niet dat ik mij niet fit voel. Wat het wel is!! Weet ik niet. Iedere twee maanden op controle bij LA. Ik ga nu wel morfine tabletten gebruiken om te kijken of mijn kortademigheid minder wordt. Ik hoop het.

Login of registreer om te reageren