Pijn hals denk spieren

22-01-2021 om 18:31 uur

Hallo,

Ik ben astrid 51 jaar en hebben sinds oktober de diagnose chronische astma .

Nou heb ik de laatste tijd last van de spieren/klieren in me hals. Net of ze opzwellen (niet zo is)of heel veel spanning er op staat.
Dit terwijl ik benauwd ben.
Herl vervelend trekt ook beetje naar me borst.
Herkend iemand dit?

Hoor het grasg.
Groetjes

Login of registreer om te reageren
26-01-2021 om 15:13 uur

Heel herken baar..het is heel lastig. Ik krijg een keer per week fysio aan huis. Het verlicht de klachten..

Login of registreer om te reageren
27-01-2021 om 11:21 uur

Iedere dag last van me schouders en nek, alles zit vast. Als ik wakker word is het op zijn ergst, warme douche en masseren maar niks helpt eigenlijk echt omdat ik 's nachts (en overdag) zo beroerd adem.

Login of registreer om te reageren
02-03-2021 om 16:01 uur
Reactie op mark29

Iedere dag last van me schouders en nek, alles zit vast. Als ik wakker word is het op zijn ergst, warme douche en masseren maar niks helpt eigenlijk echt omdat ik 's nachts (en overdag) zo beroerd adem.

Doe je dan hyperventileren?

Login of registreer om te reageren
18-03-2021 om 22:15 uur
Reactie op Assievp

Hallo,

Ik ben astrid 51 jaar en hebben sinds oktober de diagnose chronische astma .

Nou heb ik de laatste tijd last van de spieren/klieren in me hals. Net of ze opzwellen (niet zo is)of heel veel spanning er op staat.
Dit terwijl ik benauwd ben.
Herl vervelend trekt ook beetje naar me borst.
Herkend iemand dit?

Hoor het grasg.
Groetjes

Dit zijn vaak je hulpademhalingsspieren. Dit zijn de spieren in je nek en schouders die je lijf inzet als 'gewoon' ademen niet genoeg is.

Login of registreer om te reageren
14-11-2021 om 08:39 uur

Hoi Astrid,

Ik zie dat het een topic van januari is, maar wil toch nog even reageren daar ik het ook herken en we er nu achter zijn gekomen dat het heel goed verkramping kan zijn door medicatie (in mijn geval de foster/salbutamol/ ipraxa verneveling, in hoge dosering), die dit als bijwerking hebben. We zijn er achter gekomen door mijn ziekenhuisopnames en daar ze dachten dat het bij mijn hart vandaan komt, maar dat is gelukkig niet zo. Ik had ook erge uitstraling naar mijn linkerarm en nek/kaakspieren, maar heb dit vooral als ik in een astma-aanval zit of er net uit kom, dan heb ik hoge dosering medicatie gebruikt en waarschijnlijk ook de hulp ademhalingsspieren gebruikt om voldoende adem te krijgen.
Dit stelde mij erg gerust dat het 'gewoon´ een bijwerking is van alle medicatie in combinatie met de hulp ademhalingsspieren.

Ik hoop dat je er inmiddels al minder last van hebt!

Groetjes Erika

Login of registreer om te reageren