januari 2021 - Ehealth

04-01-2021 om 10:18 uur

eHealth gaat over digitale toepassingen in de zorg: het gebruik van informatie- en communicatietechnologie ter ondersteuning of verbetering van de gezondheid en de gezondheidszorg. Patiënten en artsen kunnen zo via de computer informatie uitwisselen. Denk aan het online doorgeven van waarden en testresultaten, videoconsults met de huisarts bij chronische klachten, een app die je beweging bijhoudt.
Zijn jullie al bekend met e-health en maken jullie er al gebruik van?

Login of registreer om te reageren
06-01-2021 om 18:48 uur

Ik ben er niet bekend mee. En maak er dus ook geen gebruik van. 😉 Dat je online het eea doorgeeft, dat kan denk ik wel handig/praktisch zijn. Maar videobellen...... Ik mis dan denk ik toch het lijfelijke contact. Ik merk dat nu ook heel erg, bij het bellen met de longarts/-verpleegkundige. Daar zit natuurlijk geen beeld bij, maar toch. Ach, misschien ben ik wel ouderwets😂, met mijn 59 jaar, maar voor mij gaat er niets boven een “echt” consult.

Login of registreer om te reageren
06-01-2021 om 21:54 uur

Nee hoor @wap ik vind een normaal consult ook veel fijner dan telefonisch! Videobellen is al beter dan zie je wel wat non-verbale communicatie maar ik ben blij dat de meeste artsen mij gewoon willen zien, dan zien ze ook daadwerkelijk hoe het met je gaat en voel ik mij ook meer op mijn gemak.

E-health is heel mooi als toevoeging als de programma’s ook fijn zouden werken. Tot nu toe vind ik waar ik mee heb gewerkt te omstreden en teveel gedoe, gewoon een simpele app zou veel makkelijker zijn waarin je bijvoorbeeld de acq invult. Ik ben redelijk technisch en ik vond het best veel gedoe om bij de juiste dingen te komen en dan ben ik nog geen 30 en soort van opgegroeid met de computer. Laat staan iemand die niet zo handig is met computers, die is wel even zoet ermee.

Met wat aanpassingen kan het denk ik wel een mooie toevoegende methode zijn om al eerder verslechtering op te merken en in te grijpen ook voor jezelf, omdat je het inzichtelijk maakt hoe het gaat. Helemaal als je het persoonlijk kan maken en bijvoorbeeld op een persoonlijk astma actieplan kan inspelen ermee.

Login of registreer om te reageren
07-02-2021 om 12:46 uur

Ik heb tot nog toe alleen telefonisch contact gehad met longarts. Komt door Covid maar vind het echt een gemis dat je persoonlijk contact mist

Login of registreer om te reageren