Ondanks medicatie nog steeds benauwd

30-12-2020 om 12:31 uur

Hallo allemaal,

Na maanden mijn astma prima onder controle te hebben gehad, gaat het nu niet bepaald goed.
Een week of 3 geleden flink verkouden geworden en hevig benauwd. Ik heb van de ha prednison en antibiotica gehad, dit sloeg totaal niet aan en ben nog naar de hap geweest en deze heeft de prednison met 10 dagen verlengd. Ik gebruik de foster 100/6 2 maal daags 2 pufjes en van te voren eerst op aanraden de ventolin. Daardoor is het piepen een heel stuk minder maar het benauwde gevoel blijft. In de nacht wordt dit alles nog erger en gebruik ik minimaal de ventolin 2 keer, het is alsof iemand op mijn borstbeen duwt. Ook heb ik een hartslag van rond de 100 in rust. Ze hebben geen bloed geprikt en geen foto’s gemaakt want ze horen niks wat op een longontsteking kan lijken, wel piepen mijn longen van boven tot onder..ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, ik voel mezelf echt een slappe vaatdoek.
Moet ik het gewoon uitzieken of toch weer de huisarts bellen?

Groetjes Linda

Login of registreer om te reageren
30-12-2020 om 20:08 uur

Ik zou morgenochtend meteen de huisarts nog bellen, komt een lang weekend aan met mogelijk meer prikkels en zou heel rot zijn als je nog meer ontregeld raakt en daarbij duurt het nu ook al te lang naar mijn mening. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
31-12-2020 om 08:04 uur

Beste Linda,

Ik denk inderdaad ook dat het verstandig is vandaag te overleggen met je huisarts. Als ik je vraag doorstuur naar een deskundige dan heb je, in deze drukke tijden voor de artsen, grote kans dat je niet snel een antwoord krijgt. Sterkte en beterschap!

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren