ziektekostenverzekering 2021

29-12-2020 om 16:24 uur

Vandaag ben ik even aan het puzzelen geweest, iets wat ik elk jaar doe. Welke ziektekostenverzekering is voor mij nu t goedkoopst?
Dit jaar extra moeilijk, want ik heb veel fysiotherapie gehad in 2020 voor een zere schouder/arm wat nog niet helemaal over is.
Kies is voor 16 behandelingen of 24 behandelingen.
ze komen wel op, die behandelingen, want ook mijn fysiofitness (nodig voor mijn astma) wordt vergoed uit de aanvullende verzekering, maar ik kan ook n abonnement nemen.

wat doen jullie, gaan jullie overstappen?

Login of registreer om te reageren
29-12-2020 om 17:58 uur

Ik stap niet over, heb net toestemming van mn huidige verzekeraar voor een uitgebreide behandeling komend jaar. Ze waren tijdens overleg ook heel goed bezig hoorde ik van mn arts. Zochten actief mee hoe ze dingen konden regelen ipv moeilijk te doen en iedere eurocent om te keren.
Daarbij mag ik absoluut niet klagen over de premie die ik betaal tov wat ik op jaarbasis kost.

Login of registreer om te reageren
Moderator
29-12-2020 om 18:46 uur

Ik blijf bij verzekeraar.
Nooit problemen mee gehad.
Daarnaast, maar dat is een persoonlijk gevoel, vind ik het geen fijn idee dat al mijn medische gegevens bij diverse verzekeraars liggen.

Login of registreer om te reageren
29-12-2020 om 18:49 uur

Ik stap ook niet over.
Ik heb het vorig jaar gedaan en geen seconde spijt van gehad.
In mei gebeld, dat ik een second opinium wilde in België, voor mijn trombosebenen.
Kreeg gelijk een aantal ziekenhuizen waar ik naar toe kon gaan.
Ben daar nu 3x geweest en ze hebben al meer onderzoeken gedaan dan in 7,5 jaar in Maastricht.
Maar als ik nu zou overstappen, kan ik dan nog wel in het UZ Gent blijven?
Dat risico wil ik nu gewoon weg niet nemen.
Dus blijf ik bij Aevitae zitten.
Volgend jaar zie ik wel weer

Login of registreer om te reageren
29-12-2020 om 20:03 uur

Mij is enorm afgeraden om over te stappen en over het algemeen ben ik ook tevreden, betaal een hoop geld en zou mogelijk naar een lager pakket kunnen nu mijn knie officieel “goedgekeurd” is voor chronische fysio, maar ook dat durf ik niet echt...

Login of registreer om te reageren
29-12-2020 om 20:16 uur

Waarom is het je afgeraden nckii?
ik stap vaak over, en ondanks ernstig astma, coeliakie en meer gekkigheid gaat het altijd goed. Er zijn maar een paar verzekeringen waarbij je niet direct geaccepteerd wordt en men eerst wil weten wat je gezondheid is.

Login of registreer om te reageren
29-12-2020 om 20:18 uur
Reactie op Dominique

Ik stap ook niet over.
Ik heb het vorig jaar gedaan en geen seconde spijt van gehad.
In mei gebeld, dat ik een second opinium wilde in België, voor mijn trombosebenen.
Kreeg gelijk een aantal ziekenhuizen waar ik naar toe kon gaan.
Ben daar nu 3x geweest en ze hebben al meer onderzoeken gedaan dan in 7,5 jaar in Maastricht.
Maar als ik nu zou overstappen, kan ik dan nog wel in het UZ Gent blijven?
Dat risico wil ik nu gewoon weg niet nemen.
Dus blijf ik bij Aevitae zitten.
Volgend jaar zie ik wel weer

wat top dat je verzekering zo meedenkt! Nee, in jou situatie zou ik ook echt niet overstappen

Login of registreer om te reageren
29-12-2020 om 23:25 uur

Ik ben nog nooit overgestapt! Ben heel tevreden ! Ben een dure patient en betaal toch maar 1865, 00 euro per jaar met 3 sterren en een korting voor jaarlijkse betaling in een keer.

Login of registreer om te reageren
30-12-2020 om 06:22 uur

Ik wil sowieso bij DSW blijven, zo'n fijne verzekeraar. Mijn fysiotherapeut vond 27 behandelingen alleen wel een beetje weinig dus ik ben toch nog even verder gaan kijken en kon via een speciaal pakket van DSW voor mijn werkgever 36 behandelingen fysiotherapie vergoed krijgen en een deel van een bril die ik volgend jaar wil vervangen en extra gebitsreiniging bij de mondhygiënist wat ik normaal altijd zelf betaal dus heb ik mijn aanvullende verzekering aangepast.

Mijn fysiotherapeut was overigens verbaasd dat ik al zo snel geaccepteerd was ondanks dat ik de afgelopen jaren ook al veel fysio gehad heb. Ze kijken er blijkbaar toch wel naar.

Login of registreer om te reageren
30-12-2020 om 06:35 uur
Reactie op emsepems

Waarom is het je afgeraden nckii?
ik stap vaak over, en ondanks ernstig astma, coeliakie en meer gekkigheid gaat het altijd goed. Er zijn maar een paar verzekeringen waarbij je niet direct geaccepteerd wordt en men eerst wil weten wat je gezondheid is.

@emsepems omdat ten eerste er veel vergoed wordt bij zilveren kruis en ze fijn meedenken als ik erom vraag en ten tweede omdat ik gigantisch duur ben de afgelopen paar jaar:( Ik heb laat maar zeggen geprobeerd het maximale eruit te halen. Ik ben ook altijd maximaal aanvullend verzekerd geweest en voor basis word je overal wel geaccepteerd, maar of ze de aanvullende goed zullen keuren is echt de vraag. Ben gelukkig ook tevreden over mijn verzekering alleen is het zeker niet de goedkoopste en ook niet de voordeligste qua behandelingen/prijs verhouding. Wel kan ik blijkbaar makkelijker medicatie wisselen volgens de apotheek en heb ik vrije keuze van arts etc wat wel handig is met mijn gekke lichaam.

Login of registreer om te reageren