Even voorstellen!

11-12-2020 om 20:17 uur

Hallo, ik ben Claudia, 34 en weet sinds februari dat ik astmatische bronchitis heb.

Klachten begonnen in oktober 2019. Meerdere virale infecties gehad en op een gegeven moment echt klaar mee, want ik kreeg er niks voor, moest uitzieken en wel drie keer mijn conditie opnieuw opbouwen. Dankzij een doorpakkende huisarts doorverwezen naar een longarts. Longfoto, CT-scan en longfunctietest wezen uit dat ik astmatische bronchitis heb. Mijn huisarts heeft dit samen met mij goed aangevoeld!

Van pulmicort naar symbicort (werd ik onwijs hees van) naar spiriva + Trimbow.

Vanaf oktober alleen nog Trimbow en mijn astma lijkt nu goed onder controle.

Laatste afspraak werd montlukast nog genoemd, maar zolang dit goed gaat, houden we het even hierbij.

Verder in 2008 een longembolie gehad, ook een milde vorm van SLE, maar de astma staat daar volledig los van, zeggen ze. Soort van vette pech.

Voel me verder goed, probeer fit te blijven door hard te lopen (maar op het gemakje) en het sporten voor de tv lukt me ook aardig)
Verder trotse mama van een 2, 5-jarig ondernemend aapje. Die houdt me ook wel fit!

Het werken in het onderwijs icm met corona vind ik momenteel wat spannend. Veel besmettingen op school en op dit moment in quarantaine omdat mijn partner positief is...

Nou, het is weer een heel verhaal geworden. Ben vooral erg benieuwd naar jullie ervaringen met Trimbow. Het is een relatief nieuw medicijn.

Login of registreer om te reageren
12-12-2020 om 15:55 uur

Welkom hier Claudia,

https://longforum.nl/discussion/12942612/trimbow
https://longforum.nl/discussion/12943188/trimbow

In deze topics staat onder andere info van anderen over hun ervaringen met trimbow:) wellicht dat je nog meer kunt vinden als je de zoekfunctie gebruikt.
Super fijn dat je astma nu onder controle is!

Snap het dat je het spannend vind in het onderwijs in deze tijd en wat naar dat je man nu ook positief getest is:( hopelijk blijven jij en je kind vrij ervan. Zal wel lastig zijn om in hetzelfde huishouden zoveel mogelijk afstand te houden en hopelijk heeft hij een milde vorm en knapt hij snel op.

Succes en beterschap voor je man en hopelijk blijf je goed fit!

Login of registreer om te reageren