Otrivin

11-12-2020 om 20:10 uur

Een oudere dame die ik mantelzorg neemt otrivin voor verstopte neus. Nu ben ik er achter gekomen dat ze deze otrivin ook in haar mond spuit en doorslikt en daardoor verlichting ervaart op haar benauwde gevoel in haar borst.

De dokter zegt dat het geen schadelijke gevolgen heeft want het zuur in de maag is veel te zuur, maar volgens mij doet het daar hetzelfde als in de neus: slijmvliezen slinken. Op de lange duur zwellen deze slijmvliezen weer en worden zelfs veel groter, zo moet je weer spuiten en kun je niet meer zonder.

Wat zijn de gevaren voor de longen en maag?
Volgens mij is het heel gevaarlijk.

Login of registreer om te reageren
11-12-2020 om 21:10 uur

Als je het in je mond spuit en doorslikt, komt het in je slokdarm en maag en niet in je luchtwegen dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het daar dan werkt. Gezond lijkt het me niet.

Login of registreer om te reageren
12-12-2020 om 11:14 uur

Lijkt me totaal niet gezond, heel apart dit , ook vreemd dat een arts dit goedkeurt 🙈

Login of registreer om te reageren
12-12-2020 om 15:44 uur

Inderdaad wat Daantje zegt, het komt in je slokdarm en maag terecht. Sowieso mag je otrivin niet langer dan 7 dagen gebruiken omdat het dan zijn effect verliest zoals je beschrijft.
Lijkt me ook niet echt lekker voor je slokdarm, je maag neutraliseert wel veel maar lijkt mij ook niet echt gezond...
Ik zou denk ik toch nog eens met mevrouw en de dokter om de tafel gaan zitten en uw zorgen nogmaals uiten.

Login of registreer om te reageren
16-12-2020 om 11:53 uur

Wat een apart verhaal. Lijkt me niet dat het voor de longen werkt wanneer je het doorslikt. Het werkt ter plaatse. En de spray komt niet in de longen maar slokdarm / maag.

Login of registreer om te reageren