Borrelend geluid

26-11-2020 om 13:03 uur

Hallo,mijn dochter is bekend met een klaplong aan de rechter zijde en helaaa na de vats operatie last van zenuwpijn en nu medicijnen en een puffertje en een tens gekregen maar nu sinds een paar dagen voelt ze een borrelend geluid aan haar andere kant. Op de rontgen foto is alles oke en zegt de huisarts dat het een tussenribspier is waar ze last van heeft maar mn dochter kent het borrelend gevoel van de rechterkant. Dus heeft u nog tips wat we kunnen doen? Of denkt u dat er iets anders is??

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
27-11-2020 om 08:11 uur

Wat jammer dat er klachten zijn gebleven na de VATS.
Deze vraag roept een heleboel andere vragen op die op deze manier eigenlijk niet te beantwoorden zijn.
Hoe lang geleden was die klaplong? Was de long daarna helemaal ontplooid? Was er na de ingreep vocht tussen de longvliezen? Is er al eens naar de longen geluisterd om te horen waar dat borrelende geluid vandaan komt? Is er aan die kant ook pijn in de borstkas, bijvoorbeeld bij diep zuchten?
Als de foto nu in orde is, is er blijkbaar geen klaplong aan de kant waar nu dat borrelende geluid vandaan komt. Dat is al een hele geruststelling.
Kan het zijn dat het darmgeruisen zijn die doorklinken in de borstkas?
Een tussenribspier borrelt niet, dus of de huisarts het bij het rechte eind heeft waag ik te betwijfelen. Ik zou er beslist door de dokter eens naar laten luisteren.

Login of registreer om te reageren
27-11-2020 om 14:22 uur

Bedankt voor uw reaktie,we houden het borrelend gevoel in de gaten.

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 17:54 uur

Helaas een week later weer terug bij de huisartsenpost en het is toch een kleine klaplong dus nu rustig aan doen

Login of registreer om te reageren