Enorm benauwd, druk op de borst, vermoeid en hoofdpijn

01-11-2020 om 19:35 uur

Hi,

Ik ben net nieuw in deze groep. Ik zal me voorstellen, ik ben Liset (21) en toen ik klein was veel last gehad van inspannings astma. Ik kan mij hier niet veel meer van herinneren, het is een lange tijd goed gegaan (op een vakantie in Spanje 2 jaar geleden na). Toen die tijd hielp het om de salbutamol weer te gebruiken.

Nu ben ik afgelopen maandag begonnen met EMS training/bodytec, een zware training. Sinds die middag ben ik enorm benauwd, pijn op de borst, vermoeid, hoofdpijn en noem zo maar op.

Negatieve coronatest uitslag gekregen, astma pufjes helpen niet, prednison helpt ook niet. Inmiddels word ik steeds benauwder dat ik geen heel gesprek kan voeren, dit is te vermoeiend. Vooral aan het eind van de dag heb ik moeite met praten. Ik heb ook geen honger, voelt alsof ik heel vol zit. Toch probeer ik te eten om daar hopelijk energie uit te krijgen, ondanks dat ook eten erg vermoeiend is.

Nu is mijn vraag of iemand hier bekend mee is?! Ik vind het ontzettend frustrerend dat ik niet weet waar het weg komt, en niks van de medicijnen lijkt te helpen. Je kan wel zeggen dat ik mezelf enorm in de weg zit.

Ik hoor graag adviezen/ervaringen van anderen!

Login of registreer om te reageren
02-11-2020 om 09:58 uur

Ben je bij de longarts?
Ik zou opbellen en zeggen hoe slecht het gaat.
Ze zullen dan wel een foto gaan maken of de coronatest herhalen.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
02-11-2020 om 10:13 uur

als je het niet gaat contact met de longarts/huisarts.
niet hiermee blijven lopen
benauwdheid kan verschillende oorzaken hebben,

sterkte en beterschap

Login of registreer om te reageren