Gek gevoel long

25-10-2020 om 11:28 uur

Hallo, sinds vandaag ben ik lid van dit longforum.
Al een tijdje ben ik op zoek naar wat de reden zou kunnen zijn van mijn klachten.
Als ik in de ochtend opsta heb ik bij het diep doorademen last van een pruttelend/borrelend gevoel van de linker onder kwab van mijn long. Ik voel het op mijn rug.
Bij een paar keer diep doorzuchten gaat dit weer weg, en heb ik er verder ook geen last meer van. Hierdoor is het moeilijk aan professionals te laten horen.
In de ochtend heb ik last, sinds ik begin dit jaar 3 weken heel benauwd ben geweest en heel veel (productief) heb gehoest, van productief hoesten. Met name is dit bij inspanning of net als ik uit bed kom. Deze klachten gaan al maanden op en af.
Ik heb kort een kuurtje ontstekingsremmende pufjes gehad, dit hielp wel een beetje.
Ik vraag me af waar ik nu last van heb, zeker omdat het niet 'hard' te maken is door het te laten luisteren.

Login of registreer om te reageren
27-10-2020 om 08:32 uur

Beste Sapperdeflap,

Allereerst welkom op het Longforum.
Ik kan me voorstellen dat je op zoek bent naar de oorzaak van je klachten, maar ik denk dat het voor een longarts op het forum lastig is hier wat over te zeggen, omdat wellicht verder lichamelijk onderzoek nodig is.
Ik adviseer je daarom om met de huisarts te overleggen of er meer onderzocht kan worden.
Heb je een meer concrete vraag voor de longarts, dan ben je van harte welkom om deze te plaatsen.
Uiteraard mag je ook altijd telefonisch contact opnemen met de Advieslijn, 0900-2272598.
IK wens je sterkte,

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren