Cop en griepprik

20-10-2020 om 23:48 uur

Hallo, ik ben Liesbeth en heb sinds 1 jaar cop. Nu ben ik bang als ik de griepprik neem de cop weer extra gaat opvlammen, dat de ontstekingen weer terug komen. Ik ben 67 jaar en nog nooit de griepprik gehad. Ik kreeg cop en meteen daarna brak corona uit waardoor ik nu al zo'n 10 masnden in caranteine ben. Allemaal om zo de corona te ontlopen. Ook mijn man bljft met mij samen in caranteine. Tot nu gaat dat goed. Maar nu weet ik niet wat te doen met de griepprik ? Als er vreemde stoffen worden ingespoten gaat toch mijn immuunsysteem weer te hard werken, of zie ik dat toch verkeerd ? Ben als de dood voor weer een dubbele longontsteking en prednison als gevolg.

Login of registreer om te reageren
21-10-2020 om 06:36 uur

Ik zou dit met de huisarts overleggen.
Helaas heb ik geen antwoord

Login of registreer om te reageren
21-10-2020 om 15:54 uur

Zou het inderdaad met je huis- of longarts bespreken, geen idee bij wie je onder behandeling bent. Succes en ik ben benieuwd naar het antwoord!

Login of registreer om te reageren
22-10-2020 om 07:10 uur

Beste Liesje53,

Je kunt je twijfel het beste met je huisarts bespreken. Hij/zij kan met je samen bekijken wat wijsheid is.

Er zijn verder een aantal zaken waar mensen rekening mee kunnen houden m.b.t. de keuze wel of niet vaccineren. Bij het beslissen wel/niet geven wij meestal de volgende argumenten, afwegingen mee:
• Is de ziekte (astma, COPD, andere longziekte) redelijk onder controle?
• Zijn er bij eerdere griepprikken complicaties opgetreden?
• Heeft men de griep al eens gehad, zonder griepprik?
• Hoeveel ziektelast kan er de komende periode verdragen worden? (te denken valt aan: examens, verhuizing, werk etc.)
• Heeft iemand de zorg voor een kwetsbare persoon?

Op onze website beantwoord een longarts veel gestelde vragen over de griepprik: https://www.longfonds.nl/nieuws/10-vragen-over-de-griepprik?utm_source=…

Sterkte in deze bijzondere tijd. Het zal niet makkelijk zijn als je al zo lang in quarantaine bent.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren