Vraag over Alvesco

17-10-2020 om 09:37 uur

Ik gebruik al een ruime tijd het medicijn Atimos en Alvesco. In maart dit jaar namen de benauwdheidsklachten toe en in overleg met de huisarts mocht ik Alvesco 2x2 gebruiken. Ik heb het niet meer benauwd en kan goed functioneren.

Ik neem eerst de Atimos in en daarna Alvesco. Daarna spoel ik mijn mond met water en direct daarna poets ik mijn tanden. Maar ondanks dat wordt ik hees en krijg ik last van mijn keel.
Zijn er meer mensen die last hebben van deze klachten?

Ik heb al een paar keer geprobeerd om Alvesco 1×2 te gebruiken. Dan verdwijnt de heesheid en de keelklachten maar de benauwdheid neemt dan weer toe.

Als ontstekingsremmer heb ik al geprobeerd: Flixotide, Seretide en Foster. Helaas hielpen deze medicijnen niet voldoende tegen de benauwdheid.

Zijn er nog andere medicijnen te krijgen? Ik ben sowieso van plan om aankomende week contact op te nemen met de huisarts.

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 10:06 uur

Je hebt nog pulmicort, ook wel bekend als budesonide als ontstekingsremmer die je nog niet hebt gebruikt.
Verder zijn er enorm veel combinaties mogelijk en super veel medicatie is beschikbaar, het kan soms echt een zoektocht zijn.

Goed om dit te bespreken met de huisarts wel fijn dat de alvesco je zo goed helpt, jammer van de heesheid en de last van je keel. Wat dat betreft heb ik mazzel dat ik nauwelijks bijwerkingen heb van de inhalatiemedicatie. Succes!

Login of registreer om te reageren
18-10-2020 om 10:33 uur

In plaats van 2x2 kan je ook nog 4x1 proberen. Dan blijft de dagdosering hetzelfde maar verspreid je het wat meer.

Login of registreer om te reageren
20-10-2020 om 18:51 uur
Reactie op Daantje

In plaats van 2x2 kan je ook nog 4x1 proberen. Dan blijft de dagdosering hetzelfde maar verspreid je het wat meer.

Bedankt voor de tip!

Login of registreer om te reageren
21-10-2020 om 06:38 uur
Reactie op Caroline81
Reactie op Daantje
In plaats van 2x2 kan je ook nog 4x1 proberen. Dan blijft de dagdosering hetzelfde maar verspreid je het wat meer.

Bedankt voor de tip!

Bij mij werd gezegd dit juist niet te doen omdat de keel dan steeds de stofjes die bij mij schimmel veroorzaakt moet verwerken, er is dus 4x op een dag een aanslag van het medicijn.
Maar natuuurlijk is ieder mens anders en is dit het proberen waard

Login of registreer om te reageren
24-10-2020 om 20:00 uur

Ik gebruik ook Atimos en Alvesco. Er wordt aangeraden om na het inhaleren iets te eten of te drinken. ‘s Ochtends drink ik eerst wat water, zodat mijn keel “gesmeerd” is voordat ik inhaleer. Na de inhalatie spoel ik mijn mond en ga ik lekker ontbijten. Ook ‘s middags en ‘s avonds zorg ik dat ik na de medicatie eerst mijn mond spoel en daarna wat eet en/of drink. Over he algemeen helpt mij dit goed om geen of weinig last van heesheid te hebben.
Hopelijk kan je hier iets mee.

Login of registreer om te reageren
25-10-2020 om 08:38 uur

Ik heb Alvesco 3 maanden gebruikt dit jaar en had nergens last van. 2x per dag een puf van 160. Daarna 2 maanden moeten stoppen en sinds vorige week weer begonnen. Maar ben ook hees, af en toe slaat mijn stem over. Ik spoel en gorgel. Nu las ik ergens over een stukje ontbijtkoek eten na het puffen. Mocht er nog iets van medicijn zitten dan plakt dat aan de ontbijtkoek. Dus dat ga ik vanaf vandaag proberen dan maar weer.

Helaas merk ik nog niks van de alvesco, hoop dat die snel aanslaat, duurde eerder dit jaar zeker 4 weken.

Login of registreer om te reageren
25-10-2020 om 09:59 uur

Helaas merk ik nog niks van de alvesco, hoop dat die snel aanslaat, duurde eerder dit jaar zeker 4 weken. [/quote]

Mijn longarts heeft weleens verteld dat het ongeveer 6 weken duurt voordat de alvesco echt werkt.

Login of registreer om te reageren
25-10-2020 om 10:03 uur

Ja dat werd mij eerder dit jaar ook verteld, afgelopen maandag had ik de longverpleegkundige aan de telefoon en die had het over 3 dagen. Ik dacht huh. Maar goed. Ik heb door de corona verschillende longartsen gehad en verpleegkundigen, en echt iedereen heeft zijn eigen verhaal en interpreteert alles anders.

Dankjewel wap!

Login of registreer om te reageren
25-10-2020 om 12:28 uur

wanneer de ene persoon en de andere het merkt verschilt. Als je al behandeld wordt met inhalatie cortico dan werkt het echt wel eerder dan 6 weken. Bij mieuwe cortico zeggen ze max 6 weken.

Ik heb sinds een week ook alvesco naast andere cortico's en merkte na 3 dagen gunstig verschil

Login of registreer om te reageren