Covid en Fasenra

06-10-2020 om 09:10 uur

Eerder schreef ik dat na lang tobben en een second opinion ik de diagnose ernstig eosinofile astma heb en sinds ruim 1 jaar het medicijn Fasenra gebruik.
Nu kan ik zelf met t pompje prikken. Het gaat op n verkoudheid na goed met me.
Laatst belde ik de huisarts voor brandende ogen waar ik last van had. Moest meteen komen.
Waarom vroeg ik de huisarts?
Er zijn 3 dingen waardoor ik extra kans op Covid zou hebben;

1) Brandende ogen zou n teken van begin Covid kunnen zijn
2)Mijn leeftijd (70)
3) Het gebruik van Fasenra voor ernstig eosinofile astma.

Eigenlijk dacht ik met de Fasenra (versterking inmuumsysteem) minder kans zou hebben op Covid 19
Is hier meer over bekend.? Ondertussen ben ik erg voorzichtig en draag in alle openbare ruimtes een goed mondmasker met filter.

Login of registreer om te reageren
31-01-2021 om 16:24 uur
Reactie op Ell

Eerder schreef ik dat na lang tobben en een second opinion ik de diagnose ernstig eosinofile astma heb en sinds ruim 1 jaar het medicijn Fasenra gebruik.
Nu kan ik zelf met t pompje prikken. Het gaat op n verkoudheid na goed met me.
Laatst belde ik de huisarts voor brandende ogen waar ik last van had. Moest meteen komen.
Waarom vroeg ik de huisarts?
Er zijn 3 dingen waardoor ik extra kans op Covid zou hebben;

1) Brandende ogen zou n teken van begin Covid kunnen zijn
2)Mijn leeftijd (70)
3) Het gebruik van Fasenra voor ernstig eosinofile astma.

Eigenlijk dacht ik met de Fasenra (versterking inmuumsysteem) minder kans zou hebben op Covid 19
Is hier meer over bekend.? Ondertussen ben ik erg voorzichtig en draag in alle openbare ruimtes een goed mondmasker met filter.

Login of registreer om te reageren
31-01-2021 om 16:28 uur

Hoi Ell, ook ik heb eosinofiel astma, ik kreeg eerst de Nucala injectie, nu sinds ook 2 jr ongeveer de Fasenra, waar ik heel blij mee ben. Voorheen zat ik op 25-35mg prednisolon, nu op 5mg, wat goed te doen is. Ik ben een man van 57 jr, kreeg met 45 astma. Wil je meer weten hoor ik het graag. Groet, Alex

Login of registreer om te reageren