slijm ophoesten

02-10-2020 om 11:53 uur

Ik hoest groen-gelig slijm op soms de afgelopen 2 dagen. Betekent dat altijd een infectie, of kan het ook gewoon de astma zijn die wat opspeelt? Ik heb verder nog geen ziekteverschijnselen, behalve wat vermoeid.

Login of registreer om te reageren
02-10-2020 om 12:38 uur

Als het donkerder van kleur is, is het slijm dat dieper uit de longen zat. Het kan een keer voorkomen en dat is eigenlijk goed dat het er uit is. Soms lucht het zelfs op. Maar als het langer duurt dan een paar dagen of het neemt toe, zou ik toch wel even contact opnemen met je arts. Heb je een luchtwegverwijder, zoals Ventolin? Die zou je even iets vaker kunnen inzetten, kijken wat er gebeurt.

Login of registreer om te reageren
04-10-2020 om 18:00 uur

Ha Thirza, dank voor de reactie en tip. Vandaag ging het alweer stuk beter, ik denk dat het inderdaad sputum is uit een dieper gebied in de longen!

Login of registreer om te reageren
05-10-2020 om 20:54 uur

Ik hoest zeg maar 1 klodder per dag op, gister niet, vandaag wel, drie dagen geleden en vijf dagen geleden ook. Niet per se heel donker geloof ik, eerder gelig. Zou het ook door reflux opgewekt kunnen worden?

Login of registreer om te reageren
06-10-2020 om 11:14 uur

Misschien je arts hier over informeren en de vragen stellen? Die kent jou het beste

Login of registreer om te reageren
11-10-2020 om 18:47 uur

Ik heb astma maar ook een reutelende adem, wie heeft dat ook en hoe kan je dat bestrijden
Piet D Renesse

Login of registreer om te reageren
12-10-2020 om 20:47 uur
Reactie op Gusta1941

Ik heb astma maar ook een reutelende adem, wie heeft dat ook en hoe kan je dat bestrijden
Piet D Renesse

Naar je arts gaan wellicht is er extra medicatie nodig. Je zou ook fluimicil kunnen bespreken dat helpt mij samen met huffen al blijf ik de laatste tijd meer last houden, maar mijn kno-gebied is ook enorm onrustig en daar doe ik alles al aan.
Ik zou in ieder geval je arts bellen en laten luisteren naar je longen

Login of registreer om te reageren