Vernevelen

20-09-2020 om 21:38 uur

Ik zit al een poosje te klieren met het instellen met medicatie. De longarts heeft het steeds over vernevelen, maar ik zit daar eerlijk gezegd niet zo op te wachten. Wie verneveld hier nog meer? En hoe bevalt dat? Kost het veel extra tijd? En hoe doen jullie dat bv als je weggaat?

Login of registreer om te reageren
21-09-2020 om 09:53 uur

Ik vernevel nu 2,5 jaar, ik heb er 2. De innospire go die mag max 3dd gebruikt worden en niet alle medicatie kan erin, hij is wel heel snel vanwege de mesh technologie.
Ook heb ik de wineb go, ook een mobiele vernevelaar alleen maakt deze herrie en duurt het vernevelen langer. Deze heeft wel een autolader dus evt zou je op een parkeerplaats nog even kunnen vernevelen zodat de herrie niet opvalt.

De innospire go heb ik zelf aangeschaft voor ernaast (niet goedkoop maar voor mij is het het waard) en is zo stil dat ik gewoon in het openbaar kan vernevelen zonder dat mensen het vaak doorhebben en het geeft me meer vrijheid.
Daarnaast levert het vernevelen me echt meer lucht op.

Longartsen zijn erg terughoudend met vernevelen en willen je er zsm vanaf hebben als dat mogelijk is. Kan je het niet proberen en als je het echt niks vindt dan kan je dat altijd terugkoppelen.

Login of registreer om te reageren
29-09-2020 om 18:54 uur

Hoi, ik vernevel al zo'n 30 jaar met wisselende frequentie. Wanneer ik erg benauwd ben werkt het veel beter om gedurende langere tijd medicatie in te ademen en heb ik er ook een stuk langer profijt van dan van gewone puffers . In stabiele periodes heb ik het soms ook een tijdlang niet nodig. Ik heb de wineb go met accu via de verzekering gekregen, en de Philips innospire go zelf gekocht, omdat die sneller (4 min per vernevelampul) en volledig stil is, wat in openbare situaties /op het werk gewoon prettiger is. Zien ze je toch wat minder aan te gapen 😉
Het meeste gedoe vind ik de hygiëne, al ben ik daar na al die jaren ook wel aan gewend. Je moet echt na elke keer de apparatuur goed reinigen en desinfecteren, anders loop je infecties op.
Al met al heb ik er een haat liefde verhouding mee, ik doe het echt veel liever niet, maar het heeft me al heel veel ziekenhuisopnames bespaard, dus dat is het zeker waard.

Ik zou zeggen laat je longarts eens duidelijk uitleggen welke voordelen hij /zij voor jou ziet. Succes!

Login of registreer om te reageren