Bang

15-09-2020 om 18:20 uur

Ik heb een vraag over mijn longen.
Ongeveer een jaar geleden werd ik benauwder. Dit werd langzaamaan steeds erger. Op het moment dat ik dacht ik ga naar de dokter kwam corona. Het was vervelend maar nog leefbaar dus ik dacht ik wacht nog even.

Toen alles weer wat rustiger werd in corona tijd, ik denk zo'n 2 maanden geleden ben ik naar de dokter geweest.
Er is een longfoto gemaakt en daarop was te zien dat "de rek"er een beetje uit was maar verder niet veel bijzonders.
Ik werd steeds meer benauwder en kreeg verschillende pufjes.

Heel even had ik het gevoel dat het wat beter ging (1 dag) en toen ging het alleen maar slechter.
De pufjes werken niet echt of maar heel weinig. Ook heb ik een astma test gedaan en ik reageer wel iets beter nadat ik medicatie heb gehad zeggen ze maar zelf merk ik daar dus maar weinig van.

Vorige week maandag heb ik een afspraak gehad met de longarts en moest hier huilen omdat het steeds slechter gaat.
Ik krijg nu een scan en een histamine test. Ook heb ik 2 keer een bloedtest gehad om te kijken of ik allergisch ben of dat het mss iets met schildkier oid kan zijn.
Ook hier is niets uit gekomen.

In het begin moest ik niet hoesten maar dat wordt nu ook steeds meer. Een hele gekke hoest die ik niet ken. Ook soms met een piep erin. Ik voel soms iets in mijn longen wat ik niet ken en sinds gisteren heb ik het gevoel of er belletjes in mijn luchtpijp of longen zit(ik weet niet precies waar het zit) met uitademen.

Ik voel mij gewoon niet okay en ben super bang aan het worden. Pas de 29e heb ik de andere testen dus ik moet nog zo lang wachten terwijl t alleen maar erger wordt.

Weet u wat ik heb of waar ik nog meer met deze vraag heen kan? De arts durf ik (nog niet) te bellen.
Mijn vader heeft zware COPD verder heeft niemand in mijn familie iets met longen.

Als ik een verkoudheid krijg wat ik nu 2 keer heb gehad dan lijkt t alsof er beton in mijn longen zit en kan ik bijvoorbeeld onze stoffen bank of gordijnen echt niet verdragen. Ook uitlaatgas of schoonmaak middelen enz maakt mij het gevoel geven of ik het hele flesje of de bank zelf inadem. Vreselijk!

Hopelijk kunnen jullie helpen.

Login of registreer om te reageren
16-09-2020 om 06:50 uur

Hallo, ik kan je niet helpen, maar begrijp je angst. Ook ik ben al van begin dit jaar aan het sukkelen, scan van longen is goed, longfunctie testen ook goed. Dus moest ik stoppen met medicatie maar blijf bij bepaalde omstandigheden benauwd. Dit bespreek ik met de longarts over een paar weken. Tot die tijd help ik me met ventolin of serevent. Maar ik haal me soms ook vanalles in het hoofd. Ik zoek dan maar afleiding. Succes ermee!

Login of registreer om te reageren
16-09-2020 om 07:23 uur

Beste TonyLady

Begrijpelijk dat je bezorgd bent over je longen en daar gespannen over bent. Toch zul je moeten wachten op de geplande tests. Je geeft aan dat je klachten verergeren, hiervoor kun je de longarts of de huisarts bellen. Of sowieso een afspraak maken bij de huisarts. Als zij redenen zien om eerder te testen dan kun je misschien voorrang krijgen, maar dit loopt altijd via de arts.
Veel sterkte met alles!

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren