Astma, Rosacea en onderhuidse bulten

08-09-2020 om 15:47 uur

Sinds 2016 heb ik last van Rosacea klachten en daarnaast onderhuidse rode en zeer pijnlijke bulten alleen in het gezicht. Ook een benauwd gevoel tot zelfs dicht knijpen van de keel gevoel. Daarbij diverse darmklachten. Allen ontstaan duidelijk na voeding.

Een priktest bij de allergoloog wees allergieƫn aan maar voornamelijk lupine, perzik, peulvruchten, appels, kersen, ananas maar cacao en tomaten waren negatief. Alleen als ik chocola of tomaten eet krijg ik hele plakkaat plekken, rood van kleur en de onderhuidse bulten schieten als paddenstoelen uit de huid, alleen in het gezicht.

Ik volg nu een zoveel mogelijk lupine vrij, histaminevrije, glutenvrij en lactosevrij dieet. Dat lijkt te helpen maar ik worstel er best wel mee, als ik maar iets binnenkrijg, deze week zelfs bij twee dropjes (verdeeld over 2 dagen), kwamen de bulten alweer tevoorschijn.

Ik heb ook een darmonderzoek ondergaan, naar coeliakie, deze was negatief. De MDL arts wist zich er verder geen raad mee. Ik heb zelf maar een verwijzing naar de diƫtiste gevraagd.

Heeft iemand op het forum ook last van bijvoorbeeld onderhuidse bulten na bepaalde voeding? De allergoloog leek het maar vreemd te vinden.

Ik heb astma sinds de leeftijd van 1,5 jaar oud, daarnaast ook eczeem.

Login of registreer om te reageren