vriendin wil kat

03-09-2020 om 17:19 uur

Mijn vriendin (we wonen niet samen) wil een kat kopen. Is dat te doen? Ik ben 2x per week bij haar.

Login of registreer om te reageren
03-09-2020 om 22:36 uur

Hoezo, is ze bang voor katten?? :-))) Sorry, wat mankeert jouw vriendin?

Login of registreer om te reageren
04-09-2020 om 05:57 uur

Ik begrijp dat jij en / of je vriendin astma hebben en allergisch zijn?
Ik zou het eerst proberen met een logeerkat of in een huis logeren waar katten zijn.

Login of registreer om te reageren
04-09-2020 om 06:23 uur

Wat leuk, een kat. Gezellig.

Mijn allergoloog zei ooit dat als je allergisch bent voor één harig dier, je dat vroeg of laat voor alle harige dieren wordt. Mits je ermee in contact komt natuurlijk.
Hij adviseerde me toen dat ik best een konijn kon kopen, maar dat ik vooraf dan al goed opvang zou moeten regelen voor zodra het mis zou gaan.
Het kan heel snel mis gaan, maar ook boven verwachting lang duren voordat het mis gaat.
Dus, ja, het is een keuze die je maakt als je weet dat er sprake is van een dergelijke allergie.

Succes ermee.

Login of registreer om te reageren
04-09-2020 om 12:36 uur

Als je allergisch bent, kan 1 x contact al klachten geven, er zijn wel allergie pillen maar ligt ook aan hoe heftig je allergie is.
Je schrijft niet dat je allergisch bent, heb je geen allergie hoeft dit geen probleem te zijn, goed stofzuigen enz moet wel dan, stof is nooit goed

Login of registreer om te reageren
08-09-2020 om 18:23 uur

Ik ben inderdaad niet allergisch. Zij woont alleen en wil een kat. Mijn vraag is of het slecht is voor mijn astma, als ik haar kom bezoeken.

@Laurina snap je grap niet

Login of registreer om te reageren
09-09-2020 om 09:10 uur

als je geen allergieen hebt dan lijkt het me geen probleem. Hygiene (stofzuigen) is natuurlijk wel belangrijk.

Login of registreer om te reageren
09-09-2020 om 09:58 uur

Ik zou het niet doen. Ik ben niet allergisch voor katten maar reageer er wel op.

Login of registreer om te reageren
09-09-2020 om 12:14 uur

Ik heb ook vaak dat ik reageer op dieren waar ik eigenlijk niet allergisch voor ben, heeft bij mij vaak te maken met 't stof en te weinig stofzuigen en dweilen, bij huisdieren en longproblemen moet dit elke dag dan wel, alleen jij komt er 2 x per week, missch kun je die dagen afspreken dat ze daarvoor goed schoonmaakt en evt bij slapen in jouw huis doen?

Login of registreer om te reageren