Amavys neusspray problemen

22-08-2020 om 06:05 uur

Al een poos hier niet geweest, door verbouwingen en verhuizing (zit ik nu midden in). En dankzij de wisseling van flixotide naar Foster 200 ging het heel goed met mijn longen. Omdat de klachten van de bijholten niet echt weggingen toch maar eens naar de KNO arts. Daar ben ik maandag geweest. Ik heb nu het gevoel dat ik van de wal in de sloot ben beland. Ik gebruikte Mometason neusspray, in combinatie met neusspoelingen had ik de klachten redelijk onder controle.
Maandag kreeg ik Amavys en ik heb het gevoel dat ik weer terug bij af ben. Weer pijn in kaak. Weer vaker neusspoelen. Weer benauwd en ventolin nodig.
Ik overweeg om vanavond weer met de Mometason te beginnen, of ben ik te ongeduldig?

Graag jullie ervaring, Hinke

Login of registreer om te reageren
22-08-2020 om 06:45 uur

Ik zou maandag even contact opnemen en nu nog even volhouden.

Bij mij werkte mometason ook beter dan avamys. Nu gebruik ik dymista.

Login of registreer om te reageren
22-08-2020 om 06:59 uur

is er wat afgesproken als t niet goed werkt hiske?
zeker weten dat jen niet verkouden bent?
Dan zou, juist omdat je ook benauwd bent, weer terug gaan naar mometason. per vandaag

Login of registreer om te reageren
22-08-2020 om 08:14 uur

Dank beide voor jullie reactie.
Er is niets afgesproken helaas. En ik ben niet verkouden.
KNO arts had volgens mij niet de hele verwijsbrief van de ha gelezen. Die brief begon met de klacht van mondbranden met de vraag of er mogelijk toch nog een schimmelinfectie was. Geen schimmelinfectie, fijn dus klaar heeft hij misschien gedacht. De tweede vraag ging over de bijholten, toen ik daar naar vroeg zei hij dat hij dat niet gezien had. (Ik weet zeker dat het duidelijk en uitgebreid in de brief stond)
Dus moest ik maar zeggen wat het probleem was en dan vergeet je dingen. De conclusie was snel, een recept voor Amavys en daarmee stond ik weer buiten.
Ik ga nog even twijfelen. Maandag komt de verhuiswagen, niet zo'n handige dag om dan te bellen. 😊

Vanaf maandag woon ik in een veel kleiner huis, ik hoop dat ik na alle verhuisperikelen weer meer tijd heb voor het forum.

Dank, goed weekend.

Login of registreer om te reageren
29-09-2020 om 20:44 uur

Ondertussen een maand verder, huis nog niet helemaal klaar maar er komt na hele drukke maanden weer wat rust.

Ik ben in augustus vrij snel op eigen houtje maar weer gestopt met de Amavys en gebruik nu weer de Mometason. Vandaag nieuwe besteld bij de nieuwe apotheek en gevraagd of ik die van het merk Teva mocht. De laatste tijd had ik voor de tweede keer van Zandoz. Ik vond die steeds slechter werken dan die van Teva en ik denk dat ik weet hoe dat komt. De Teva vernevelt beter. Bij die van Zandoz heb ik regelmatig dat hij niet goed spuit en ik heb het idee dat ik daardoor te weinig werkzame stof binnen krijg.
Het fijne is dat deze apotheek totaal niet moeilijk deed, er een notitie van maakte dat ik graag Teva wil en dat het gewoon vergoed wordt door de verzekering.
Bij de vorige apotheek deden ze altijd moeilijk, ik kreeg te horen dat het niet kon, of ik moest het zelf betalen, raar!!
Maar goed, ik hoop dat ik met de Teva weer met wat minder neusspoelingen toe kan.

Login of registreer om te reageren
30-09-2020 om 14:12 uur

Dat had ik ook met overschakelen van mometason naar avamys. Gelukkig had mijn longarts een melding achter gelaten dat er anders over geschakeld moest worden naar dymista. Dat ging beter.

Login of registreer om te reageren
02-10-2020 om 07:31 uur

Dymista heb ik ook gehad, werkte goed maar kreeg ik helaas hoofdpijn van. Nu na een paar dagen mometason van teva kan ik al weer met minder neusspoelingen toe en heb dus minder klachten, fijn.

Login of registreer om te reageren
02-10-2020 om 07:49 uur

Ik had ook dat bepaalde merken mometason beter werkten dan andere toen ik dat nog gebruikte.

Login of registreer om te reageren
02-10-2020 om 20:52 uur

@Daantje lastig is dat hé. Vooral als een apotheker je dan niet serieus neemt. Gelukkig kon ik nu goed uitleggen wat volgens mij de oorzaak is. Teva sprayed echt beter vind ik.

Login of registreer om te reageren