neusspray

19-08-2020 om 09:06 uur

Goedemorgen,
Ik heb allergische astma en gebruik al jaren foster, levoceterizine en flixonase ampullen, op dit moment werkt de flixonase niet goed meer, want ik heb al 14 dagen een verstopte neus, met alle klachten die daar bij horen, geen smaak, geen reuk, benauwdheid en droge mond, nu heb ik dymista van de ha gehad,maar die werkt na 1 week nog steeds niet optimaal ,mijn vraag is, kan het zijn dat flixonase niet meer werkt omdat ik het al zo lang gebruik, wat zijn de ervaringen met dymista, en zijn er neusspray's die heel goed resultaat geven?

Login of registreer om te reageren
19-08-2020 om 09:17 uur

Ben je getest op corona? De klachten die je noemt kunnen daarbij passen en dan helpt een corticospray niet.

Login of registreer om te reageren
19-08-2020 om 11:09 uur

Nee niet getest, maar ik zit al een half jaar in quarantaine dus ga ik niet vanuit, en de klachten die ik heb
zijn mijn allergie klachten die ik 's zomers altijd al heb , met het verschil dat de neus nu niet onder controle is
en dicht zit.

Login of registreer om te reageren
19-08-2020 om 11:21 uur

Bij mijn dochter werkt op het hoogtepunt van de pollentijd de neusspray ook niet meer. Zij krijgt dan een sterkere. En als je geen koorts hebt, lijkt mij Corona onwaarschijnlijk. Toen mijn neus potdicht zat rook en proefde ik ook niks meer. Is heel akelig.

Login of registreer om te reageren
19-08-2020 om 11:36 uur

ja heel vervelend, ik weet dat er ergere dingen zijn ,maar als je niks ruikt en proeft realiseer je je wat fijn het is al je dat wel doet 😊

Login of registreer om te reageren
19-08-2020 om 11:38 uur

@schot spoel jij je neus ook dagelijk met nasaal zout?
Want dat kan veel schelen.
En dan na het spoelen de Dymista gebruiken.
Mij heeft dat veel verlichting gebracht.
Ik had ook veel last en geen reuk en smaak.
Maat sinds dagelijks spoelen en dymista dat niet meer zo erg gehad.

Login of registreer om te reageren
22-08-2020 om 22:03 uur

Geachte Schot,
Vraag 1: kan het zijn dat flixonase niet meer werkt omdat ik het al zo lang gebruik. Nee dat kan niet. Wel kunt u fors gezwollen slijmvliezen (conchae) in uw neus hebben die niet alleen het ademen beperken maar ook het toedienen van de medicatie kunnen beperken. Bespreek dat een keer met uw huisarts en laat de huisarts uw neus beoordelen.
Vraag 2: ervaringen met dymista. Deze zijn heel goed mn voor ptn met een grote snot productie in de neus. Als Flixonase niet helpt helpt Dymista ook niet.
Vraag 3: Ook andere neussprays zullen in dit geval waarschijnlijk geen goed resultaat geven. Zoals ik al eerder schreef zijn de zwellichamen (conchae) waarschijnlijk zo groot dat ze verkleind moeten worden zodat u beter door uw neus kunt ademen en neusspray's een beter resultaat geven.

Met vriendelijke groet.
dr. MHJM Majoor, KNO-arts, Somnoloog

Login of registreer om te reageren