Even voorstellen

17-08-2020 om 08:22 uur

Goedemorgen ik ben jessica 43 jaar en heb vorige week te horen gekregen dat ik copd gold 2 .

Login of registreer om te reageren
17-08-2020 om 09:21 uur

Welkom hier, dat valt niet mee en nog zo jong.
Al is er redelijk mee te leven wanneer je blijft bewegen, goed eet en je medicijnen neemt en natuurlijk niet rookt of in de rook gaat zitten.
Maar het blijft beperkend en soms zwaar.
Zelf heb ik ook copd 4.
Wens je sterkte en je kunt hier van alles vragen.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
17-08-2020 om 10:13 uur

Nee ik schrok er ook mega van .moet nu gaan sporten bij de fysio met zuurstof .

Login of registreer om te reageren
17-08-2020 om 10:13 uur
Reactie op goudvisje

Welkom hier, dat valt niet mee en nog zo jong.
Al is er redelijk mee te leven wanneer je blijft bewegen, goed eet en je medicijnen neemt en natuurlijk niet rookt of in de rook gaat zitten.
Maar het blijft beperkend en soms zwaar.
Zelf heb ik ook copd 4.
Wens je sterkte en je kunt hier van alles vragen.
Groetjes, Jolien

Copd 4 pfff heftig

Login of registreer om te reageren
18-08-2020 om 08:10 uur
Reactie op Jessicag

Nee ik schrok er ook mega van .moet nu gaan sporten bij de fysio met zuurstof .

Dat snap ik zeker dat je schrok, ik was ook erg jong toen ik de diagnose kreeg, 37 toen , nu stukkie ouder...57 :) dus doe er al 20 jaar mee, er valt echt wel mee te leven, al is het nu minder aangenaam natuurlijk dan in het begin.
Met zuurstof sporten is wel handig, niet fijn dat het nodig is maar zo kun je wel blijven bewegen en dat is heel belangrijk, dat zal je vast ook gehoord hebben al van je arts.
Ja copd 4 is ook heftig maar het getalletje zegt niet veel, ik zit al jaren in 4 maar er zijn ook mensen die met copd 2 of 3 meer klachten kunnen hebben dan in 4
In het begin met copd4 kon ik nog veel meer dan nu en toch blijft het 4, nu doen ze er wel een letter bij dacht dat ik D had, maar ik kijk zelf gewoon naar:hoe voel ik mij ipv het getal of letter.
Het kan echt jaren goed gaan ook met copd 2 en het kan ook stil blijven staan zodat je stabiel blijft.
Goed dat je naar de fysio gaat!
Succes en ook sterkte!

Login of registreer om te reageren