Mentholgel tegen jeuk, bulten, allergische reactie

14-08-2020 om 07:09 uur

Een tijdje geleden was ik in het bos. Een dag later kreeg ik allerlei bulten op mijn lichaam. Ik dacht het zijn muggenbulten. Maar tien dacht ik meteen nou... een groep muggenbulten van minimaal 10 bulten bij elkaar over mijn gehele lichaam (plus enkele losse) lijkt mij sterk.
Het drukte als een gek en ik wist niet wat het was. Ik verblijf in een instelling, dus heb ik met de begeleiding overlegd omdat we niet wisten wat het was (eikenprocessierups of een andere reactie). Advies was om huisarts te bellen.
Ik heb de huisarts gebeld en die raadde mij aan om te koelen en koelzalf of iets met menthol te gebruiken. Het was inderdaad een (allergische) reactie.

Zelf weet ik dat van jeuk koelen, het uiteindelijk erger wordt.
Ik ging op zoek naar een zalf oid.
Zo kwam ik bij de mentholgel van de kruidv*t uit. De reacties waren best positief en het spul was hartstikke goedkoop.
Ik heb een paar tubes gehaald om het te proberen e ik ben echt onder de indruk hoe goed het werkt. Het droogt snel op, het prikt in het begin wel wat, maar het stilt de jeuk. Ik heb die mentholgel gemiddeld zo'n 4 a 5 keer per dag gesmeerd.

Misschien heeft iemand hier iets aan.
Ik weet nog bijvoorbeeld dat als ik als kind jeuk had, ik knettergek werd en geen enkele zalfje of wat dan ook hielp echt goed. Dan kochten we van die zalfjes en spullen van 10, 20 euro. En dan werkt het niet. Ik heb hier voor 2 tubes 3 euro betaald😅. En het belangrijkste is dat het werkt.

Ik heb geen idee of dit in het goede topic staat, anders graag verplaatsen of laten weten.

Login of registreer om te reageren
14-08-2020 om 08:57 uur

Leuke tip!
Ik smeer -op advies allergoloog- cortisone zalf en neem dan extra allergietabletje. maar natuurlijk is het altijd fijner om t met een verkoelende zalf op te lossen.

Login of registreer om te reageren